آبگرم کوته کومه

آبگرم کوته کومه

روستای کوته کومه یکی از روستاهای توریستی و گردشگریِ. چشمه آب گرم ایستی سو (آب گرم کوته کومه) در این روستا و آبشار لاتون در ۶ کیلومتری اون از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق بکر ایران می‌باشند.
برای این که به روستای کوته کومه بریم باید به طرف بخش لوندویل حرکت کنیم که در جنوب آستارا واقع شده. در ۹ کیلومتری بخش لَوَندویل به روستای کوته کومه می‌رسیم. روستایی کوچک با نزدیک به ۱۰۰۰ نفر جمعیت و جاذبه هایی که نظر گردشگرای زیادی رو جلب می‌کنه. یکی از این جاذبه ها، آبشار لاتونه که بلندترین آبشار استان گیلانه. این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اِسپنیاس سرچشمه می‌گیره و به رودخونه‌ی لَوَندویل سرازیر می‌شه. حجم آبش در فصل‌های مختلف سال تغییر می‌کنه ولی در همه‌ی فصل ها، آب داره. فاصله‌ی آبشار تا روستای کوته کومه حدود ۶ کیلومتره. در مسیر آبشار، تپه‌های جنگلی بسیار زیبایی وجود داره. در حاشیه‌ی آبشار هم جنگلی بِکر و زیبا، با انبوهی از درختان میوه واقع شده که ۹ ماه از سال سرسبزی خودشو حفظ می‌کنه. مکان مشهور دیگه‌ی روستا ی کوته کومه، آبگرم اونه که در خود روستا واقع شده و گردشگرا برای درمان دردهای رماتیسمی، درد مفاصل و رفع ضایعات پوستی از این آبگرم استفاده می‌کنن. امکاناتی که برای بهره مندی از این آبگرم فراهم شده، در جذب گردشگر بسیار موثره و در افزایش درآمد ساکنان روستا هم نقش داره.
چشمه آبگرم کوته کومه
چشمه آبگرم کوته کومه در روستای لوندویل شهرستان آستارا در استان گیلان و واقع شده و دارای توریست بومی و روستایی می‌باشد . در جوار این چشمه رودخانه ای بسیار زیبا قرار دارد که دارای سنگهای بزرگ و آبی زلال به شفافیت آینه می‌باشد. رودخانه همجوار با آبگرم کوته کومه با پلی چوبی به روستای آن طرفش متصل گشته و اهالی روستا از این آب زلال برای مصارف زندگی خویش استفاده می‌کنند.
طبیعت جنگلی اطراف رودخانه آنقدر زیبا و دلنشین است که دگر بار آدمی را به عظمت خالقش متحیر می‌نماید. این مکان ظرفیت پذیرش توریست در سطح ملی را داراست.

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]