دبی با !##!پارک تفریحی بالیوود!##! چشم به راه گردشگران میلیونی

دبی با !##!پارک تفریحی بالیوود!##! چشم به راه گردشگران میلیونی

دبی به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی، در حال ساخت یک پارک تفریحی پرهزینه با موضوع سینمای بالیوود است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهر دبی که بیشتر برای مراکز خرید فراوان و جاذبه‌های لوکس شهرت دارد، حالا در تلاش است با ایجاد سرگرمی‌هایی با موضوع سینما پای گردشگران خارجی بیشتری را به این شیخ‌نشین باز کند.
پارک موضوعی بالیوود که در شکل و شمایل کاخ‌های سلطنتی هند در حال ساخت است، بزرگترین پارک موضوعی یکپارچه در منطقه محسوب می‌شود و با مساحتی بالغ بر 203 میلیون متر مربع، سه پارک موضوعی و یک پارک آبی را درون خود جای داده است.
این پارک موضوعی بزرگ که با هدف بالا بردن جذابیت دبی به عنوان یک مقصد گردشگری برای اهالی جنوب آسیا ساخته می‌شود، در نزدیکی شلوغ‌ترین بندر منطقه و همچنین محل احداث دومین فرودگاه دبی به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان در حال ساخت است.
«توماس جلوم»، مدیر کل پارک موضوعی بالیوود در دبی گفت: هدف ما جذب گردشگران از طیف وسیعی از کشور‌هاست، البته عمده گردشگران از هند و همچنین عاشقان بالیوود خواهند بود. در حال حاضر 14 هزار کارگر به صورت 24 ساعته در این پارک موضوعی مشغول کارند تا این پروژه برای افتتاح در ماه اکتبر آماده شود.
در سال 2015 میلادی در مجموع 14.2 میلیون گردشگراز دبی بازدید کردند، اما چشم‌انداز گردشگری این شهر جذاب 20 میلیون گردشگر تا سال 2020 میلادی است، زمانی که دبی میزبان نمایشگاه‌های جهانی اکسپو 2020 است.
دبی در بیش از یک دهه گذشته میلیاردها دلار برای معرفی خود به عنوان قطب گردشگری هزینه کرده و با وجود برخی ناآرامی‌ها در مقاصد گردشگری سنتی خاورمیانه و شمال آفریقا توانسته خود را به عنوان یک منطقه امن به گردشگران خارجی معرفی کند.
میزان اشغال هتل‌های دبی در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 85 درصد بوده و متوسط هزینه هر اتاق نیز برای هر شب 142 دلار است.
سال گذشته 3.3 میلیون نفر از گردشگران بازدیدکننده از دبی از کشورهای منطقه بودند و تنها 1.54 میلیون عربستانی به دوبی سفر کردند، درحالی که تعداد گردشگران هندی با رشد خوب 26 درصدی به 1.6 میلیون نفر رسید.
دبی با !##!پارک تفریحی بالیوود!##! چشم به راه گردشگران میلیونی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]