پوشاک غارنوردی 1

پوشاک غارنوردی 1

انقدر که می‌تواند تجربه شگفت انگیزی از یک نوع خاص سفر را برای شما رقم بزند، می‌تواند یک سفر پر دردسر هم باشد؛ البته به شرطی که بدون آمادگی‌های کافی به دل غار بزنید و تجهیزات مورد نیاز را همراه نداشته باشید. برای یک سفر غارنوردی شما نیاز به ابزارهایی دارید که تهیه کردنشان بدون آگاهی کافی امکان پذیر نیست. بنابراین پیش از خرید تجهیزات غار این مطلب را بخوانید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.
کلاه کاسکت
وسیله ای مناسب جهت حفاظت سر در برخورد با دیوارها و یا ریزش سنگ است. یک کلاه کاسکت ایده آل باید سبک و نرم و در عین حال مستحکم باشد. کلاه باید دارای بند مضاعف برای بستن در زیر چانه باشد و در روی آن سوراخ هایی جهت تهویه پوست و سر تعبیه شده باشد. همچنین محلی برای نصب چراغ پیشانی در جلوی کلاه ضروری است. این کلاه‌ها دارای رگلاژ قطری سر برای تنظیم هستند و فاقد لبه طراحی می‌شوند.
حرکت، حیات، دوام و بقاء غارنورد با نور و ذخیره نوری او رابطه مستقیم دارد. چراغهای روشنایی به سه دسته تقسیم می‌شوند.
الف- چراغهای برقی
این دسته از چراغ‌ها انرژی مصرفی را از پیل‌های خشک یا باطری‌ها تامین می‌کنند. از مزایای آن تمیزی در کار و راحتی در استفاده است و البته دارای معایبی چون حمل کردن مقدار زیادی پیل، باطری و لامپ را می‌توان نام برد. این چراغها دارای نوری مستقیم هستند و بیشتر جهت بازدید از شعبه‌های باریک و طولانی و امور شخصی کاربرد دارند. البته مشکل باطری و تنظیم نور در چراغهای جدید تا حدود زیادی رفع شده است.
ب- چراغهای استیلنی
وزن این چراغها در حدود 450 گرم است. یک چراغ 250 گرمی برای غارنوردی مناسب‌تر است و حدود 4 ساعت می‌تواند نور مورد نیاز غار را تامین کند. سوخت مصرفی آنها کربور خالص است که در ایران به نام کاربیت استفاده می‌شود. نور این چراغها به صورت پراکنده و پخش بوده و در بازدید از تالارها بیشتر کاربرد دارد. از معایب این چراغها دردسر در نحوه کار آنهاست.
پ- چراغهای مختلط
این دسته از چراغها ترکیبی از چراغهای برقی و استیلنی هستند. چراغ استیلنی به آسانی خاموش می‌شود و دوباره روشن کردن فوری آن در صورتی که در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشیم آسان نیست. بنابراین در نوع چراغ‌های مختلط به محض خاموش شدن چراغ استیلنی چراغ برقی به طور خودکار روشن می‌شود.
پوشاک غارنوردی 1
پوشاک غارنوردی 1
پوشاک غارنوردی 1

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]