در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

برای این که بتوانیم از مسافرتمان نهایت لذت را ببریم و حسابی خوش بگذرانیم باید بدانیم بهتر است در کدام رستوران‌ها غذا بخوریم. در شهرهای توریستی رستوران‌های خوب کم نیستند اما بعضی از بقیه بهترند. در این مطلب بهترین رستوران‌های مشهد، اصفهان، شیراز و قشم را معرفی می‌کنیم.

 مشهد

در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

مشهد پرمسفارترین شهر ایران است و رستوران‌های متنوع بسیاری دارد. یکی از بهترین رستوران‌های مشهد، پدیده شاندیز است که در شهر خوش‌آب وهوای شاندیز در ۳۶ کیلومتری مشهد است. پدیده شاندیز هم رستوران ایرانی دارد و هم بین‌المللی، اما به هر حال مشهد است و شیشلیک‌های مشهورش . رستوران پدیده شاندیز جزو رستوران‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود.

رستوران پسران کریم در بلوار خیام نیز از دیگر رستوران‌های سرشناس مشهد است که چلوگوشت‌ها و چلو ماهیچه‌هایش زبانزد هستند. البته به جز شعبه اصلی رستوران پسران کریم دو شعبه دیگر نیز دارد. مثل رستوران پدیده شاندیز، هر پرس غذای رستوران پسران کریم آن‌قدر زیاد است که می‌تواند دو نفر را هم سیر کند. قیمت غذاها نیز متوسط هستند. رستوران سید و پسران در ابتدای جاده جاغرق، رستوران راستگو در بلوار وکیل‌اباد و رستوران احسان در خیابان احمدآباد نیز از دیگر رستوران‌های خوب مشهد هستند.

برای کم کردن هزینه‌های سفر در مشهد به صفحه رزرو هتل در مشهد بروید. در این صفحه هم هتل آپارتمان هست و هم هتل‌های ارزان قیمت.

 اصفهان

در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

اصفهان هم مثل بقیه شهرهای توریستی رستوران‌های متعددی دارد. رستوران شهرزاد در خیابان چهار باغ عباسی به‌خاطر ته‌چین و باقالی‌پلو با ماهیچه لذیذش به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های اصفهان تبدیل شده. بقیه غذاهای رستوران شهرزاد نیز کیفیت بالایی دارند و قیمت‌شان نیز با توجه به کیفیتی که دارند بالا نیست. تنها نکته منفی رستوران شهرزاد شلوغی بیش از حد آن است.

برای این که سفرتان به اصفهان تکمیل شود باید حتما بریانی را که غذای سنتی اصفهانی‌هاست امتحان کنید. بریانی حاج محمود با صد سال سابقه در بازار بزرگ اصفهان، یکی از بهترین جاها برای خوردن بریانی است. یکی دیگر از بریانی‌های قدیمی و با کیفیت اصفهان، بریانی اعظم است که سه شعبه در خیابان‌ چهار باغ عباسی، خیابان مسجد سید و خیابان کمال اسماعیل دارد. در میان فست‌فودهای اصفهان، ساندویچی‌های کارن، آرابو و پیتزا گارنی از بهترین‌ها هستند.

هتل های تخفیف دار اصفهان می‌تواند هزینه‌های سفر به این شهر را پایین بیاورد.

شیراز

در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

شیراز هم رستوران‌های خوب بسیاری دارد که یکی از بهترین‌هایشان رستوران هفت‌خوان در نزدیکی دروازه قرآن است. رستوران هفت‌خوان، پنج رستوران و دو کافی‌شاپ دارد و برای همه سلایق انواع غذاهای خوش‌مزه ایرانی، فرنگی، دریایی، گیاهی و فست‌فود را سرو می‌کند. دمپخت، فسنجان، ته‌چین، هور ماهی و کباب بره از محبوب‌ترین غذاهای هفت خوان است. تنها نکته منفی هفت‌خوان قیمت‌های بالای غذاهاست. البته حجم غذاها نیز زیاد است و اگر بخواهید می‌توانید یک غذا را دونفری بخورید.

اگر بخواهید غذاهای شیرازی مثل کلم‌پلو را امتحان کنید، رستوران صوفی در خیابان عفیف‌آباد انتخاب خوبی است. البته صوفی فست فود هم دارد، اما کباب‌هایش مخصوصا شیشلیک و کباب لاری معمولا پرطرفدارتر هستند. برای خوردن پیتزا هم می‌توانید به پیتزا ناپول در خیابان نارون بروید. رستوران شرزه در خیابان زند، رستوران برنتین در بلوار ستارخان و رستوران خانه پرهامی در خیابان لطفعلی خان زند از دیگر رستوران‌های خوب شیراز هستند.

قشم

اگر به قشم سفر می‌کنید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید تجربه خوردن غذاهای تند و پرادویه قشم است. برای خوردن بهترین غذاهای دریایی در قشم می توانید به رستوران قلعه در جنوب قلعه پرتغالی‌ها بروید. غذاهای این رستوران که چشم‌اندازی رو به دریا دارد با توجه به صید روزانه پخته می‌شوند . خوراک کوسه  و خوراک ماهی رستوران قلعه در سراسر جزیره بهترین است. قیمت غذاها نیز چندان بالا نیست.

رستوران نعیم هم یکی دیگر از بهترین‌های قشم است که میگو پفکی‌ها و قلیه ماهی‌اش فوق‌العاده هستند. در رستوران نعیم علاوه بر غذاهای محلی انواع کباب و استیک نیز طبخ می شود. قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است و حق سرویس نیز دریافت می‌شود اما حجم غذاها نیز زیاد است.

اگر به قشم سفر کردید و خواستید در این جزیره هتل رزرو کنید، رزرو هتل های قشم با تخفیف می‌تواند در کم کردن هزینه‌های سفر موثر باشد.

در هر شهر باید به کدام رستوران برویم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]