در آغوش طبیعت غرق شوید: سفری به سد سیاه بیشه، بهشت گمشده

در آغوش طبیعت غرق شوید: سفری به سد سیاه بیشه، بهشت گمشده

سد سیاه بیشه در 10 کیلومتری تونل کندوان در جاده چالوس، با منظره جنگلی و کوهستانی و آب نیلگون مکانی بسیار دیدنی و جذاب برای گردشگران است. اگر می‌خواهید به سد سیاه بیشه رفته و از محیط بی‌نظیر آن لذت ببرید، می‌توانید با خرید بلیط قطار چالوس به این شهر سفر کرده، یک هتل رزرو کنید و بازدید از این جاذبه گردشگری را هم در برنامه سفر خود بگنجانید. با رزرو هتل چالوس، علاوه‌بر دسترسی آسان به سد سیاه بیشه، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه مانند کاخ چای‌خوران، پل فلزی، آبشارهای زیبا و جنگل‌های سرسبز آن نیز دیدن کنید.

در آغوش طبیعت غرق شوید سفری به سد سیاه بیشه بهشت گمشده

سد سیاه بیشه کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

سد سیاه بیشه در استان مازندران و در فاصله نه‌چندان زیادی از شهر تهران در مسیر جاده چالوس قرار گرفته است. به‌همین خاطر، این سد و طبیعت اطراف آن به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این استان تبدیل شده است. سد سیاه بیشه جزو نخستین نیروگاه‌های تلنبه‌ای ذخیره در ایران است که در سال ۱۳۴۹ با همکاری دولت‌های ایران و بلژیک در استان مازندران احداث شد. اگر به سدها و جاذبه‌های طبیعی و آبی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در مسیر جاده چالوس و کمی بعد از تونل کندوان، در کنار این سد قت بگذرانید و به‌همراه خانواده از تماشای مناظر بسیار زیبایی که در اطراف آن به‌وجود آمده لذت ببرید.

در آغوش طبیعت غرق شوید سفری به سد سیاه بیشه بهشت گمشده

برای رفتن به سد سیاه بیشه و بازدید از طبیعت زیبای روستای سیاه بیشه، دو راه پیش روی شماست. اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود به استان مازندران و شهر چالوس سفر کنید، می‌توانید در طول مسیر رفت از طریق جاده چالوس به این سد سر بزنید. اگر هتل چالوس را رزرو کرده‌اید و فرصت زیادی تا تحویل کلید اتاق هتل خود دارید، می‌توانید کمی زودتر از تهران به‌سمت جاده چالوس حرکت کنید؛ سپس بعد از عبور از تونل کندوان، جاده را به‌سمت مرزن آباد ادامه دهید و بعد از حدود ۵ کیلومتر، به روستای سیاه بیشه برسید. از روستای سیاه بیشه، یک جاده خاکی به‌طرف سد کشیده شده و سد سیاه بیشه در انتهای این جاده قرار دارد.

اگر با بلیط قطار قصد سفر به شهر چالوس را دارید، از ایستگاه راه آهن چالوس تا سد سیاه بیشه حدود ۲۰ کیلومتر فاصله است. شما می‌توانید از ایستگاه راه آهن تا روستای سیاه بیشه را با تاکسی یا اتوبوس سفر کنید؛ البته توجه داشته باشید که در نزدیکی سد سیاه بیشه امکانات رفاهی محدودی وجود دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر، مایحتاج خود را تهیه کنید.

بهترین زمان بازدید از سد زیبای سیاه بیشه

بهترین زمان سفر به چالوس و بازدید از سد سیاه بیشه کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما اغلب مسافران از اردیبهشت تا تیر ماه (بهار تا اوایل تابستان) را برای سفر به این طبیعت زیبا انتخاب می‌کنند. در این فصل هوا خنک و دل‌پذیر است و جنگل‌های اطراف سد نیز سرسبز و پرطراوت هستند؛ اما اگر در فصل تابستان که هوا گرم‌تر می‌شود به این سد سفر کنید، می‌توانید از تفریحات آبی مثل قایق‌سواری و شنا نیز لذت ببرید. فصل پاییز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در این فصل، برگ های درختان به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و منظره بسیار زیبایی را ایجاد می کنند.

در فصل‌های بهار و تابستان، به‌دلیل تعطیلات و افزایش تعداد گردشگران، ممکن است سد سیاه بیشه شلوغ باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم چند روز زودتر هتل چالوس و بلیط قطار را رزرو کنید تا با خیالی آسوده بتوانید برای سفر خود در روز مقرر برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی سد سیاه بیشه

ازآنجایی‌که سد سیاه بیشه در نزدیکی شهر چالوس واقع شده است، درنتیجه، شانس این را خواهید داشت تا در فاصله چند کیلومتری با این سد بتوانید از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان مازندران نیز دیدن کنید. در ادامه چند تا از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کاخ چای‌خوران

کاخ چای‌خوران، بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در شهر چالوس و در جنوب میدان معلم واقع شده است. معماری کاخ چای‌خوران تلفیقی از سبک‌های ایرانی و اروپایی است و از آجر، سنگ و گچ در ساخت آن استفاده شده است. این کاخ دارای تزئینات زیبایی مانند گچ بری، کاشی‌کاری و نقاشی‌های دیواری است. کاخ چای‌خوران در زمان پهلوی اول برای پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. درحال‌حاضر، این کاخ به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و آثار تاریخی و نفیس در آن به نمایش گذاشته شده است.

در آغوش طبیعت غرق شوید سفری به سد سیاه بیشه بهشت گمشده

پل فلزی

پل فلزی چالوس به‌دلیل قدمت تاریخی و معماری زیبا، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل درحال‌حاضر، به‌عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشارهای زیبا

در منطقه چالوس آبشارهای متعددی وجود دارد که می‌توانید بازدید از آن‌ها را هم در سفر خود بگنجانید. ازجمله این جاذبه‌های طبیعی می‌توان به آبشار هریجان، آبشار اکاپل و آبشار سواسره اشاره کرد.

در چالوس علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری ذکر شده، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید.

رزرو آسان هتل چالوس و بلیط قطار از سامانه فلایت تودی

به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت، برای رزرو هتل دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شهر مقصد یا شرکت‌های گردشگری نیست؛ شما به‌سادگی و با استفاده از خدمات سامانه آنلاین فلای تودی می‌توانید هتل چالوس را کاملا غیرحضوری برای روز دلخواه رزرو کرده و چمدان خود را برای سفر ببندید. این سایت امکان مقایسه قیمت و امکانات هتل‌های مختلف در چالوس را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هتل را برای سفر خود رزرو کنید. سایت یا اپلیکیشن فلای تودی امکان خرید بلیط قطار چالوس را هم برای مسافران فراهم کرده است. این امکان به شما کمک می‌کند تا با یک تیر دو نشان بزنید و هم محل اقامت و هم بلیط قطار سفر خود را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن تهیه کنید؛ علاوه‌بر این، درصورت بروز هرگونه مشکل در فرایند رزرو هتل و خرید بلیط، می‌توانید از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی بهره‌مند شوید.

در آغوش طبیعت غرق شوید: سفری به سد سیاه بیشه، بهشت گمشده

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]