غار 15000 ساله ای که شفا دهنده است!

غار 15000 ساله ای که شفا دهنده است!

غار داملاتاش آلانیا مکان مناسبی است برای گردشگران که در آن علاوه بر دیدن مناظر خارق العاده طبیعی امکان دیدن سنگهائی تغییر شکل یافته نیز وجود دارد. در این غار دیوارهای سنگی که به طرز خارق العاده ای در طول زمان تغییر شکل داده تصاویر بسیار زیبایی را خلق کرده اند.در همین محدوده موزه باستان شناسی و قوم نگاری نیز وجود دارد که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نمی‌باشد. (این موزه همه روزه بجز روزهای دوشنبه جهت بازدید گردشگران باز می‌باشد).
از مکانهای دیدنی دیگر این منطقه 3 غار دریائی بنام‌های فسفرلوماعارا به معنای غار فسفری با ترکیبات سنگی درخشان و شب تابی که در خود جای داده استوکیزلارماعاراسی غار دخترها که در گذشته محل نگهداری اسرای زن توسط دزدان دریائی به شمار می‌آمده است و عاشیک لا ر ماعاراسی می‌باشد که دسترسی به این 3 غار با قایق امکان پذیر خواهد بود .
علت نامگذاری غار وجود آهکهای بالای غار است که هنوز هم به صورت قطره قطره آب بر سر مسافرین می‌چکند. آب تجمع کرده در داخل این غار برای درمان رماتیسم مفید است. داخل غار همیشه در دمای ۲۲ درجه ست، به توصیه پزشکان اشخاصی که بیماری رماتیسم دارند طی دوره ۲۳ روزه از طریق آب درمانی می‌توانند به بهبودی نسبی دست یابند. ولی شهرت اصلی غار به خاطر درمان نسبی و گاها قطعی بیماری آسم است، که باعث شده گردشگرای زیادی را به خود جذب کند.
غار 15000 ساله ای که شفا دهنده است!
غار 15000 ساله ای که شفا دهنده است!
غار 15000 ساله ای که شفا دهنده است!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]