گانوی، شهری روی آب

گانوی، شهری روی آب

کوتونو بزرگترین شهر در کشور بنین است.بنین کشوری در غرب قاره آفریقا است و در کنار خلیج گینه قرار دارد. فرانسه در سال 1855 کانالی حفر کرد که به وسیله این کانال سواحل اقیانوسی کوتونو به دریاچه نوکوئه متصل شد.در سواحل شمالی این دریاچه دور از شلوغی‌ها و ترافیک و هرج و مرج شهر کوتونو روستایی کاملا عجیب و متفاوت قرار دارد.«گانوی» بزرگترین شهر روی آب در آفریقا است.
در قرن 17 با گسترش تجارت برده توسط پرتقالی‌ها قبیله ای به نام «توفینو» در حالی که توسط برده داران قبیله «فون» - از پادشاهی قدرتمند غرب افریقا به نام داهومی- دنبال می‌شدند به سوی دریاچه نوکوئه فرار کردند. قبیله فون بر اساس آموزه‌های دینی شان حق جنگیدن در داخل دریاچه مقدس را نداشتند و به این ترتیب تالاب پناهگاه قبیله توفینو شد و به این ترتیب آنها هرگز به خشکی بازنگشتند و برای خود در داخل آب خانه ساختند.
به مرور و در طی 500 سال روستای گانوی به وجود آمد که نزدیک به 30 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها از بامبو است و به جای پرورش دام و مرغ آنها ماهی پرورش می‌دهند.مردم این روستا به چای پیاده روی قایق سواری می‌کنند. این روستا به ونیز آفریقا شهرت دارد.
این روستا 3 هزار ساختمان شامل اداره پست، بانک، بیمارستان، کلیسا، مسجد و مدرسه دارد.البته مدرسه این روستا تنها ساختمانی است که روی آب نیست و در یک جزیره کوچک ساخته شده است. مردم گانوی با آوردن خاک به دریاچه سعی دارند تا جزیره دیگری هم درست کنند تا از آن به عنوان گورستان استفاده کنند.
گانوی در سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور بنین تبدیل شد. این روستا بسیار زیباست اما به گردشگران آن توصیه می‌شود که در دریاچه شنا نکنند چرا که این روستا سیستم فاضلاب ندارد.
گانوی، شهری روی آب
گانوی، شهری روی آب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]