معبد محبوب استیو جابز

معبد محبوب استیو جابز

معبد ژاپنی با رویای جوانی «استیو جابز» کسب درآمد می‌کند، علارقم وجود تناقض آشکار میان فلسفه سفر با آموزه‌های آیین ذن دلارهای معنوی روانه معبد محبوب استیوجابز می‌شود.
یک معبد بودایی قرن ۱۳ میلادی درقلب جنگل‌های دور افتاده که زمانی استیو جابز آرزو داشت درآن راهب ذن باشد، با جذب گردشگران جویای معنا دلارهای خارجی را جذب ژاپن می‌کند.
به گزارش تایمز ژاپن این معبد قرون وسطایی دراعماق جنگل‌ها قرار است با همکاری یک شرکت سازنده آسمان خراش‌های غول پیکر در توکیو مبدل به مرکز جذب دلارهای حاصل از تجارت معنویت مبدل شود.
با این حال مناطق دورافتاده روستایی درژاپن از موج مهاجرت‌ها دچار آسیب شده اکنون درپی جذب موجی از گردشگران خارجی است که عمدتا از چین، کره جنوبی و تایوان به این معبدها می‌آیند و حضور آن‌ها می‌توان کمک بزرگی به تقویت اقتصاد این شهرها و روستاهای کوچک دورافتاده باشد.
این معبد قرار است همچنین با صرف ۱٫۳ میلیارد ین هتلی دو طبقه با امکانات مدرن با گنجایش ۸۰ میهمان احداث کند که کار ساخت آن درکنار بازسازی معبد تا سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.
درورای دیوارهای کهنسال معبد ایهیجی هنوز هم راهبان ذن درردای سیاه رنگ وبا سرتراشیده دراین معبد، به آیین صدها ساله ذن و رژیم‌های ریاضت کشانه طاقت فرسای آن ادامه می‌دهند.
نکته متناقض این است که طبق آموزش‌های این آیین حقیقت همواره در« همین جا و درلحظه اکنون» است. چنانکه یکی از استادان بزرگ و راهنمای معنوی استیو جابز گفته است : دراینجا –(دراین معبد) چیزی وجود ندارد که شما نتوانید ان را در جاهای دیگر بیابید!
شاید سخنان یکی از این راهبان که استاد معنوی استیو جابز بود، سبب ناامیدی برخی علاقمندان به سفر به این معبد شود. استیو جابز در بیوگرافی خود به نقل از یک استاد ذن و راهنمای معنویش گفته است:«من این حقیقت را از آیین ذن آموختم که می‌گوید : برای یافتن یا دیدن یک معلم یا راهنمای معنوی به دور جهان هم سفر می‌کنید اما معلم درست درکنار شما درخانه مجاور است!»
معبد محبوب استیو جابز
معبد محبوب استیو جابز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]