روستای هدف گردشگری خمس

روستای هدف گردشگری خمس

روستای هدف گردشگری خمس تابع شهرستان خلخال در جنوب اردبیل، مجموعه ای بکر برای طبیعت‌گردی و تاریخ است که به اذعان گردشگران اسرار مگوی بسیاری در آن هنوز به دور از چشم باقی مانده است.
خمس روستای رازآلودی است. می‌توان اسرار مگوی آن را در سکوت و تحرک زندگی‌اش تواما دید و لمس کرد.هر چند برخی محققان می‌گویند قدمت این روستا متجاوز از ۳۰۰ سال نیست ولی یکی از بانوان کهنسال روستا قدمت آن را بیش از هزار سال عنوان می‌کند.در عین حال یکی از ساکنان این روستا نیز معتقد است در زمانی که پنج روستا در مجاور هم سکونت داشتند، روستاییان برای دفاع خود از تجاوز راهزنان تونل‌های زیرزمینی حفر کرده‌اند.
جمعه‌بازار خمس هم حال و هوای دیگری دارد. روستاییان با کودکان خود راهی بازار می‌شوند، تا از کفش و لباس گرفته تا وسایل دکوری خانه، مواد غذایی و بهداشتی و پارچه و ظروف تهیه کنند.
جاذبه‌های کم‌نظیر روستا از جمله فاصله هفت کیلومتری تا آب سرد ازناو و آب گرم کوثر، فاصله ۶۸ کیلومتری تا دریا و مجاورت با دریاچه، مجاورت با کوهستان و جنگل‌ها و آبشار ازناو و نزدیکی با زیست‌بوم عقاب طلایی یکی از گونه‌های دیدنی و در معرض آسیب پرندگان خمس را به گنجی تبدیل کرده است، که همت خیرخواهانه آن را متحول ساخت.




روستای هدف گردشگری خمس
روستای هدف گردشگری خمس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]