سفر یک روزه به شهرستانک

سفر یک روزه به شهرستانک

سفر یک روزه به روستای شهرستانک، به اندازه ای زیبا و خاطره انگیز است که وسوسه انجام آن اصلا عجیب نیست. شهرستانک روستایی است در 84 کیلومتری تهران و آن‌قدر زیباست که حتی ناصرالدین شاه هم نتوانست از آن بگذرد و تقریبا 120 سال قبل قصری ییلاقی در آنجا برپاکرد تا حداقل سالی یک‌بار بساط آشپزی درباری را در آنجا راه بیندازند.
روستای خوش‌منظره شهرستانک در54 کیلومتری شمال غربی کرج با آنکه روستایی ییلاقی است، پاییزش از تابستانش هم معروف‌تر و زیباتر است. برای سفر یک روزه به این روستا، می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که صبح آنجا باشید و تا بعد از ظهر هم در روستا و طبیعت اطرافش بچرخید.
چطور برسیم؟
در حال حاضر بهترین مسیر دسترسی به شهرستانک، راه آسفالته 8کیلومتری‌ای است که از جاده کرج-چالوس، نرسیده به گچسر منشعب شده و به شهرستانک منتهی می‌شود. آزادراه تهران- شمال هم در آینده از نزدیکی شهرستانک خواهد گذشت.
خودروی سواری: بهترین حالت برای رسیدن به شهرستانک این است که صبح زود راه بیفتید تا قبل از هشت صبح آنجا باشید. می‌توانید در جاده چالوس بعد از حدود 44کیلومتر رانندگی و بعد از عبور از روستای آسارا، درسمت راست جاده به دو راهی شهرستانک می‌رسید. یک تابلوی بزرگ سبزرنگ مسیر روستا را نشانتان می‌دهد. از اینجا تا خود روستا حدود 10کیلومتر راه آسفالته دارید.اتوبوس یا تاکسی: اگر با تاکسی یا اتوبوس‌هایی که از جاده چالوس راهی شهرهای شمالی می‌شوند راه بیفتید می‌توانید در دوراهی شهرستانک پیاده شوید و منتظر خودروهای عبوری شوید. ممکن است مخصوصا وقت برگشت، وسیله گیرتان نیاید. به همین خاطر توصیه ما این است که با تورهای مسافرتی یا وسیله شخصی به شهرستانک بروید، مگر آنکه بخواهید از لب جاده تا روستا را هم پیاده بروید.
می‌توانید از قله توچال هم به شهرستانک برسید. از سمت غرب توچال به سمت پایین که سرازیر شوید، بعد از یک ساعت پیاده‌روی به قله شاه‌نشین در شهرستانک می‌رسید. تا انتهای مسیر حدود یک ساعت و نیم پیاده راه دارید. مسیر راحت و سبک است. بعد از حدود 20 دقیقه از روستا خارج و وارد راه ییلاقی بیرون روستا می‌شوید. می‌توانید وارد کوچه‌باغ‌های اطراف شوید و گشتی بزنید اما مسیر مستقیم به کاخ ناصری می‌رسد.
سفر یک روزه به شهرستانک
سفر یک روزه به شهرستانک
سفر یک روزه به شهرستانک

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]