بهشت گمشده شیراز

بهشت گمشده شیراز

نام بهشت گمشده را که می‌شنوی ناخودآگاه مشتاق دیدن آن می‌شوی. این منطقه دیدنی با زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه‌هایش چشم هر بیننده ای را می‌نوازد و مهمانان را به تحسین و تکریم آفرینشگر هستی وامی‌دارد. پوشش گیاهی مناسب، آبشارهای کم‌ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از مظهر چشمه‌ها در مسیر دره به طرف پایین سرازیر می‌شود، موجب شده که این منطقه از زیبایی شگفت‌انگیزی برخوردار شود.هشت گمشده یا تنگ بستانک یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز طبیعی ایران است که در منطقه کامفیروز و در فاصله 120 کیلومتری شمال غربی شیراز قار دارد .
انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره‌ای از مناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته و سقفی از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته که به سختی می‌توان درخشش آفتاب را از میان شاخ و برگ‌شان دید. در این منطقه زیبا و دیدنی آنچه به چشم می‌آید سبزی و زیبایی مناظر شگرف و آنچه به گوش می‌رسد صدای نوازشگر آب و نغمه‌پردازی پرندگان و آنچه احساس می‌شود طراوت و سرزندگی است.
یکی از ویژگی‌های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. این درختان درفضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور،دررقابت هستند و قامت بلند و تاج پوشش به هم پیوسته‌ای دارند. زیست بوم آبی دریاچه پشت سد درودزن، مهمترین زیستگاه آبی بخش کامفیروز است که زیستگاه جانبی منطقه حفاظت شده تنگ بستانک می‌باشد. این دریاچه آب شیرین، زیستگاه دو گونه از ماهیان بومی و سه‌گونه از کپور پرورشی است و از مکان‌های حائز اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر می‌باشد.
بهشت گمشده شیراز
بهشت گمشده شیراز
بهشت گمشده شیراز

علی علائی

علی علائی دوشنبه 11 مرداد 95 - 12:13

فوق العاده زیباست

علیرضا سالاری

علیرضا سالاری دوشنبه 11 مرداد 95 - 16:45

سپاس

منصور راهنما

منصور راهنما ﺳﻪشنبه 2 شهریور 95 - 02:54

دیدنی است طبیعتی که خالق هستی نصیبمان کرده

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]