یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای

یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای

معبد جینگ آن شانگهای یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای است که در مرکز شهر و در خیابان نانجینگ غربی قرار دارد. جینگ آن در سال ۱۹۸۳ جزء آثار ملی به ثبت رسید و مورد حفاظت قرار گرفت. این معبد تاریخچه ای بیش از ۷۸۰ سال دارد. در ابتدا نام این معبد هودو چونگ یوان بوده و در دوران پادشاهی سلسله سانگ جنوبی به محل فعلی آن منتقل شد و به مکانی شلوغ و تبدیل شد. متاسفانه این معبد در سال ۱۹۷۲ در یک آتش سوزی خراب شد و دوباره بعد از سال ۱۹۸۴ مورد بازسازی قرار گرفت و در ۱۹۹۰ برای بازدید عموم افتتاح شد.
در جینگ آن قبل از آتش سوزی، این معبد دارای ۸ قسمت بسار مشهور بوده است که بیشتر آنها در آتش سوزی از بین رفته اند. اما تالار ایست ول که در جلوی معبد بوده در ۵ می‌۲۰۰۹ از زیر خاک بیرون کشیده شد. در این معبد یک چشمه از آب‌های معدنی وجود دارد که به صورت شبانه روزی از آن اب تراوش میکند و برای چینی‌ها این چشمه اهمیت بسیاری دارد.
در جینگ آن سه سالن اصلی وجود دارد به نام‌های سالن ماهاویرا، سالن شاهان بهشتی و سالن سه آدم فرزانه و خردمند.
در سالن ماهاویرا بزرگترین مجسمه از رهبر دینی بودا گوتاما در کل کشور چین قرار دارد. این مجسمه ۳ متر و ۷۸ سانتی متر ارتفاع و ۱۱ تن وزن دارد. این مجسمه به اندازه ای بزرگ است که در زمان ورود به سالن، دیوار کمی فرو ریخت. مجسمه با صورتی مهربان و آرام نوعی تقدس و پاکی را در فضا ایجاد میکند.
معبد جینگ آن شانگهای بهترین مکان برای تجمع جمعیت گردشگران در مرکز شانگهای است. در اصل شما میتوانید در اینجا بهترین نمونه‌های نقاشی و خطاطی چینی را ببینید. یکی دیگر از مهمترین وسایل معبد زنگ برنز داخل معبد است که در زمان سلسله مینگ ساخته شده است.
در معبد جینگ آن شانگهای سالی یک بار نمایشگاه معبد بر پا میشود که مربوط به تولد بودا میباشد. اولین جشن در زمان حکومت سلسله کینگ و در هشتمین روز از ماه آپریل برگزار شد. روستائیان همگی به این مکان آمدند تا در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و دست ساز خود را به فروش برسانند. این مراسم سه روز به طول می‌انجامد و ففراد زیادی برای بازدید به اینجا می‌آیند تا عبادت کنند و از نمایشگاه نیز بازدید کنند.
یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای
یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای
یکی از مشهور‌ترین معابد شانگهای

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]