۱۰ راهکار برای حفظ اشیا قیمتی در سفر

۱۰ راهکار برای حفظ اشیا قیمتی در سفر

۱- پیش از شروع سفر اشیای گران‌قیمت خود را بیمه مسافرت کنید. می‌توانید هنگام رزرو بلیط مستقیما از آژانس‌های هواپیمایی برای چمدانتان بیمه مکمل بخرید. برخی از شرکت‌های بیمه‌ای معتبر در صورت گم‌شدن و یا آسیب دیدن چمدان‌هایتان یا مدارک شخصی شامل پاسپورت و ویزا مبلغ مشخصی را به عنوان خسارت به شما پرداخت خواهد کرد.
۲- جلوتر از زمان برنامه‌ریزی کنید. به این فکر کنید که چه چیزی را لازم است با خودتان ببرید و چه چیزی را لازم نیست ببرید. تنها اشیای با‌ارزشی را با خود ببرید که حتما به وجودشان نیاز پیدا خواهید کرد، نه آن‌هایی را که فقط دلتان می‌خواهد همراهتان باشند. اگر برای بستن چمدان‌ها تا آخرین لحظه صبر کنید، چیزهای غیر‌ضروری را با خود خواهید برد.
۳- لوازم با‌ارزش‌تان را کنار خودتان داشته باشید. هر چیزی که کوچک باشد، مثل پول نقد، کارت اعتباری و پاسپورت‌تان را می‌توانید در کیف پولی دور گردنتان یا داخل کیف کمری‌تان نگهداری کنید. با این کار اشیای قیمتی هم پنهان هستند و هم نزدیک خودتان، و بدین ترتیب همیشه می‌دانید کجا هستند. لباس‌هایی بپوشید که بتوانند کیف کمری‌تان را پنهان کنند. به گفته دیگر، تی‌شرت تنگی نپوشید که کیفی که به گردنتان آویخته‌اید را کاملا نمایش دهد و همه آن را ببینند.
۴- اشیای گران‌قیمت بزرگ را در چمدان چرخ‌دارتان بگذارید. اگر نمی‌توانید چیزی را داخل کیف پولتان بگذارید، آن را جایی بگذارید که بتوانید با آن در تماس باشید. چمدان چرخ‌دارتان با شما داخل هواپیما می‌‌آید، برای همین نیازی به نگرانی درباره گم‌شدن چمدانتان در فرودگاه و یا ربوده شدنش از روی نوار نقاله بعد از پرواز و پیش از رسیدنش به دست شما نیست.
۵- اگر قرار باشد اشیای ارزشمند را داخل چمدان‌هایی که بازرسی می‌شوند بگذارید، از قفل‌های تایید‌شده و مطمئن استفاده کنید.
۶- به هتلی بروید که در اتاق‌هایش گاو‌صندوق داشته باشد و یا در پذیرش صندوق امانات داشته باشد. با این کار دیگر لازم نیست نگران نگهداری اشیای قیمتی توسط نظافتچی‌ها و یا دزدیده شدن آن‌ها در صورت ورود افراد متفرقه به داخل اتاقتان باشید.
۷- اگر می‌خواهید لوازم با‌ارزش خود را به صندوق امانات هتل بسپارید سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که کسی شما را نبیند. بدین ترتیب خطر نزدیک شدن سارقین را پس از تحویل لوازم‌تان و هنگام خروج از هتل کم می‌کنید.
۸- ماشین‌هایی کرایه کنید که صندوق داشته باشند. از ماشین‌های هاچ‌بک بپرهیزید زیرا صندوق‌های این ماشین‌ها از قسمت جلوی اتومبیل قابل دسترسی هستند و تنها با شکستن یک شیشه می‌شود به لوازم ارزشمند داخل صندوق دست پیدا کرد. لوازم گران‌قیمت خود را داخل صندوق عقب خودرو و دور از دید دیگران قرار دهید، تا کسی تنها به خاطر دیدن لوازم وسوسه نشود شیشه را بشکند.
۹- برای سفر با قطار، با خودتان قفل دوچرخه ببرید تا بتوانید چمدان‌ها را روی محل چمدان‌های ثابت کنید. با این کار وقتی قطار در ایستگاهی توقف می‌کند، کسی نمی‌تواند چمدانتان را برداشته و از قطار پیاده شود و شما را به بدون چمدانتان راهی شهر بعدی کند.
۱۰- جیب‌های کیف و کوله‌پشتی‌تان را ببندید. اگر در جیب‌های خارجی کیف دستی‌تان پول نقد دارید، یک سارق کارکشته می‌تواند به راحتی دستش را حرکت داده و بدون اینکه بفهمید پولتان را بدزدد.
۱۰ راهکار برای حفظ اشیا قیمتی در سفر
۱۰ راهکار برای حفظ اشیا قیمتی در سفر
۱۰ راهکار برای حفظ اشیا قیمتی در سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]