شهر آفتاب و دریا

شهر آفتاب و دریا

ارادرو شهری ساحلی و تفرجگاهی است که در شبه جزیره‌ی هیکاکوس Hicacos استان ماتانزاس کوبا واقع شده است. این شهر زیبا یکی از بزرگترین مناطق تفرجگاهی ساحلی در منطقه‌ی کارائیب به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که وارادرو در فاصله‌ی 140 کیلومتری شرق هاوانا قرار دارد.
شبه جزیره‌ی هیکاکوس با اینکه در بهترین حالت تنها 1.2 کیلومتر پهنا دارد اما بالغ بر 20 کیلومتر در جهت شمال شرقی امتداد یافته و کانال کاواما بین این شبه جزیره و جزیره‌ی کوبا قرار گرفته است.
از نظر تاریخی اولین اشاره به وارادرو در سال 1555 بوده است. این مکان اولین بار به عنوان یک اسکله‌ی خشک استفاده می‌شده و معادن نمک این شبه جزیره (تعطیل شده به سال 1961) بیشتر هزینه‌های ناوگان اسپانیایی/آمریکای جنوبی آن را از سال 1587 تامین می‌کردند. هرچند تاریخ پایه گذاری وارادرو به عنوان یک شهر به دسامبر 1887 باز می‌گردد، زمانی که 10 خانواده از شهر کاردناس اجازه یافتند تا خانه‌های تعطیلات خود را جایی بین خیابان‌های 42 ام و 48 ام امروزی بسازند.
وارادرو علاوه بر داشتن سواحل زیبا که بزرگترین ویژگی آن نیز به شمار می‌رود، دارای جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز می‌باشد که از آن جمله می‌توان به غارها و زنجیره ای از جزایر کوچک و سواحل مرجانی اشاره نمود. ضمن اینکه در اطراف وارادرو جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی مانند شهرهای ماتانزاس و کاردناس، شبه جزیره‌ی زاپاتا و تفرجگاه نیز قرار دارند. همچنین وارادرو به عنوان یک بندر آزاد امکانات غواصی، ماهیگیری در آب‌های عمیق، تفرج با کشتی‌های تفریحی و سایر ورزش‌های آبی را در اختیار بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار می‌دهد.
شهر آفتاب و دریا
شهر آفتاب و دریا
شهر آفتاب و دریا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]