مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام

مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام

شهر مشهد به واسطه افتخار وجود بارگاه مطهر امام هشتم امام رضا (ع) در سال 88 به عنوان پایتخت معنوی ایران و در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و هر ساله میزبان میلیون ها  مسافر از اقسا نقاط ایران و جهان است.

این شهر مرکز استان خراسان رضوی و در شمال غربی ایران واقع است که دارای 351 کیلومتر مربع مساحت و 4 بخش احمدیه، مرکزی، رضویه و طرقبه است. فاصله این شهر تا تهران حدود 923 بوده از آب و هوای معتدل متمایل به سرد و خشک برخوردار است که می توان بهترین زمان سفر به این شهر را فصل بهار و اوایل فصل پاییز معرفی کرد.

جاذبه های گردشگری کلان شهر مشهد

مشهد علاوه بر وجود بارگاه ضامن آهو دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری فراوانی است که دیدن هر کدام می تواند خاطره شیرین سفر به این شهر را چندین برابر کند. از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر می توان به گنبد هارونیه، چهار باغ، چهار طاقی بازه هور، آرامگاه فردوسی، آرامگاه خواجه ربیع، طرقبه، شاندیز، پارک‌های آبی، پارک وکیل آباد، پارک کوهسنگی و ... اشاره کرد. علاوه بر این اماکن گردشگری، سوغاتی های شهر مشهد نیز بسیار معروف است که بازدید و تهیه این اقلام خود یک سرگرمی و تفریح دلچسب محسوب می شود. سوغاتی های این شهر عبارتند از زعفران (که شهرتی جهانی دارد)، نبات، انواع خشکبار و آجیل، انواع ادویه، سجاده، مهر، جانماز، عطر و ادکلن، صنایع دستی و ... است.

هتل ها و اماکن اقامتی مشهد

خوشبختانه در سفر به مشهد مشکلی در انتخاب محل اقامت برای شما به وجود نخواهد آمد زیرا این شهر دارای اماکن اقامتی فراوانی است که می توانید با در نظر گرفتن هزینه ای که می خواهید صرف محل اقامت خود کنید یکی از هتل آپارتمان ها با قیمت مناسب و یا هتل های لوکسی که تمام امکانات را برای شما فراهم کرده اند را انتخاب کنید و از اقامت در این شهر تاریخی فرهنگی لذت ببرید. در حال حاضر بیش از 55 درصد از تخت های گردشگری کشور در مشهد قرار دارد ولی با این وجود هنوز این مقدار اماکن اقامتی پاسخگوی نیاز مسافران این شهر را ندارد و خلاء محل اقامت در بعضی از روزهای سال احساس می شود که این امر ضرورت رزرو هتل محل اقامت پیش از سفر رو دوچندان می کند.

رزرو هتل و اقامتگاه در مشهد

همانطور که گفته شد مشهد سالانه میزبان میلیون ها مسافر از داخل و خارج کشور است. حال در نظر بگیرید که این سعادت نصیب شما شده و عازم مشهد هستید. پس از طی یک مسیر طولانی نیاز به یک استراحت چند ساعته و یک دوش آب گرم بر هیچکس پوشیده نیست. با رزرو اینترنتی هتل آپارتمان های مشهد  قبل از سفر، با خیالی راحت سفر کنید.

شما می توانید در سایت تخفیفان محبوب ترین و پرفروش ترین هتل ها را مشاهده کرده و بعد از آن با توجه به تمایل خود اقدام به رزرو هتل و هتل آپارتمان بنمایید. برای مشاهده لیست هتل آپارتمان مشهد تخفیفان و آگاهی از آخرین قیمت رزرو آنلاین هتل مشهد، می توانید به آدرس www.takhfifan.com  مراجعه و پس از مشخص کردن تاریخ سفر و مقصد اقدام به خرید کنید.

منبع: سایت تخفیفان

مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]