آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری ایران، گنجینه ای باشکوه از بناها، جاذبه های تاریخی و فرهنگی است. علاوه بر این مجموعه شگفت انگیز، زیبایی های طبیعی اصفهان مانند زاینده رود، آن را برای مسافران جذاب تر می کند. این شهر به دلیل معماری ایرانی - اسلامی، بلوارهای زیبا، پل ‌های، کاخ ‌ها، مساجد و مناره‌ های دیدنی آن بسیار معروف است، این ویژگی ها باعث شد یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی قرار دهد.

یکی از جاهای جذابی که می توان در اصفهان برای بازدید به آنجا رفت آکواریوم اصفهان است، بازدید از آکواریوم تونلی اصفهان در یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک های جنگلی اصفهان پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. موجودات دریایی آب های شیرین و آب های شور از سراسر جهان جمع آوری شده و در این مجموعه آکواریومی به نمایش گذاشته شده است.

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

تاریخچه ساخت آکواریوم اصفهان

تاریخچه ساخت آکواریوم اصفهان

این آکواریوم مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است، این آکواریوم توسط یک شرکت ترکیه ای به نام شرکت اوشن‌ ساخته شده است. شرکت اوشن ترکیه جزو 10 شرکت برتر دنیا در زمینه ی طراحی، معماری و ساخت و نگهداری می باشد، این شرکت با داشتن مهندسان خبره و مشاوران و معماران متخصص ار ابتدای پروژه تا انتهای آن مدیریت و ساخت این مجموعه را بر عهده داشته است.

آکواریوم اصفهان در سال 1397 با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد. این پروژه  در منطقه پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. برای ساخت این آکواریوم ۳۵ هزار مترمکعب خاک ‌برداری و پی ‌کنی شده است، همچنین بتن ‌ریزی این پروژه بیش از 7 هزار مترمکعب و میزان آرما توربندی آن نیز ۶۳۵,۴۵۹ کیلوگرم بوده است.

ویژگی های آکواریون اصفهان

این آکواریوم به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور در مساحتی با بیش از 3500 متر مربع شامل تونل آکواریومی به طول 30 متر می باشد. آکواریوم تونلی شکل اصفهان شامل بیش از 6500 موجود زنده و 350 گونه ماهی است. دارای 33 آکواریوم مختلف است که در عمق 7 متری زمین قرار دارند.

شما می توانید به داخل این آکواریوم بروید و موجودات دریایی مانند کوسه ها، ماهی های کمیاب را ببینید، به برخی از ماهی ها غذا بدهید، با حیوانات دریایی آشنا شوید و اطلاعاتی در مورد آنها پیدا کنید. نزدیک بودن به چنین حیوانات دوست داشتنی یک تجربه فوق العاده برای کودکان و بزرگسالان است.

آبزیان داخل آکواریوم اصفهان

این مجموعه شامل انواع مختلفی از پرندگان و ماهی ها و دارای آکواریوم های بزرگ از 5 تا 10 متر است و همچنین یک تونل به طول 35 کیلومتر است. تقریباً 100 گونه از آبزیان اینجا از گونه های کمیاب و خطرناک در نظر گرفته می شوند. مجموعه گونه های ماهی متنوعی از آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی، اسب دریایی، لاک پشت، خرچنگ و شش گونه کوسه را می توان در یک آکواریوم تونلی تماشا کرد.

آکواریوم های موضوعی، آکواریوم های فلت، آکواریوم های سیلندریا استوانه ای تانک های لمسی از جمله آکواریوم های موجود در ایم مجموعه هستند. هر کدام از آبزیان این آکواریوم متعلق به گونه‌ های خاصی از گونه‌های اقیانوسی هستند و می‌ توانید آبزیان موجود در اقیانوس ‌ها، دریاچه‌ ها، رودخانه‌ ها، برکه‌ ها و دریاها را در این آکواریوم زیبا ببینید. آکواریوم اسب های دریایی، شیرماهی، اختاپوس، پیرانا، کوسه، کیو، خرچنگ و ماهی های کوچک بازدیدکنندگان زیادی از اقصی نقاط کشور را با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان به این مکان می کشاند.

از دیگر آبزیان موجود داخل آکواریوم اصفهان شامل خورشید ماهی اقیانوس، که جزو سنگین ‌ترین ماهیان استخوان ‌دار است، اسب دریایی، خرچنگ آبی، ماهی کپور گلگون، کوسه آب شیرین، گاو ماهی، کوسه سفید بزرگ، ماهی خاویار، ماهی کمانگیر، ماهی ماندارین و غیره می باشد.

این آکواریوم همچنین دارای گونه های جانوری مانند خروس ماهی، عقرب ماهی، كوسه ماهی باله سیاه، جراح ماهی ناسو، ماهی پیرانا، دلقک ماهی، ماهی سنگی، هشت ‌پا، کوسه نهنگ و گاو کوسه نیز می باشد.

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

آکواریوم فلت یا دیواری اصفهان

آکواریوم فلت یا دیواری

آکواریوم های فلت اولین بخش در آکواریوم اصفهان هستند، که داخل آن مانند اقیانوس شبیه سازی شده است. در این آکواریوم آبزیان آب های شور و شیرین با رعایت هم‌ زیستی در کنار هم زندگی می ‌کنند.

ماهیان متفاوتی مانند ماهیان کوچک، اسب دریایی و مرجان ها از جمله ماهیانی هستند، که در این آکواریوم دیواری زندگی می کنند. در این بخش شما می توانید 13 آکواریوم دیواری و فلت را به طول تقریبی 4 متر ببینید.

آکواریوم سیلندر یا  استوانه ‌ای

بین آکواریوم های دیواری فلت و تونل آکواریوم، شما می توانید سه عدد آکواریوم استوانه ای با گنجایش 2 هزار لیتر را ببینید. این آکواریوم های شامل آبزیانی همچون  دلقک‌ ماهی‌، مارماهی‌ های مورن و ماهی کوپی هستند. شما می توانید به همراه خانواده و کودکانتان به تماشای این آکواریوم بروید و زیبایی آن ها را از نزدیک تماشا کنید.

آکواریوم لمسی

آکواریوم لمسی بعد ازآکواریوم های دیواری و استوانه ای قرار دارد، در این آکواریوم گونه های آبزیانی بزرگی همچون کوسه ها، اسکار ها، مارماهی ها و دیگر ماهیان بزرگ است.

شما می تواند این آبزیان را از پشت شیشه های ضخیم آکواریوم لمسی تماشا کنید. آکواریوم لمسی شامل تو بخش آکواریوم تاچ پولی و آکواریوم آمازون است، که در آن ها ماهی های کپور ژاپنی، ستاره های دریایی، گربه ماهی، سفره ماهی ها را خواهید دید.

امکانات و تفریحات داخل مجموعه آکواریوم اصفهان

در آکواریوم اصفهان شما علاوه بر بازدید از آکواریوم می توانید از امکانات و تفریحات این مجموعه لذت ببرید. یکی از کارهای هیجان انگیزی که می توانید در این مجموعه انجام دهید، غذا دادن به آبزیان است. شما می توانید به داخل آکواریوم بروید و ماهیان را از نزدیک لمس کنید، و با شیشه شیر به ماهی‌ها غذا بدهید. این یکی از تجربه‌ های لذت بخشی است، که می توانید با کودکان خود انجام دهید.

برای انجام این فعالیت باید بلیط های جداگانه ای خریداری کنید. همچنین می توانید درون این آکواریوم ها با حضور یک غواص حرفه ای غواصی کنید. یک کافه و یک پارکینگ 3000 متری در این مجموعه وجود دارد. فروشگاه های سوغاتی فروشی، کافه و رستوران نیز وجود دارد

در این مجموعه یک غرفه عکاسی قرار دارد، که در آن می توانید عکس های یادگاری بگیرید. در این غرفه های عکاسی بک گراندی از تونل آکواریوم اصفهان، اقیانوس و انواع ماهیان قرار دارد. که قابل چاپ می باشند. این عکس ها را می توانید به صورت تکی و گروهی بیاندازید و پس از 5 تا 7 دقیقه چاپ می شوند، برای هر عکس باید هزینه ای جدا پرداخت شود.

شما علاوه بر این تفریحات مهیج می توانید به فروشگاه های خرید سوغاتی بروید و انواع سوغاتی های سنتی و دست ساز، تخم‌ های دایناسور پازل های متنوع، ماکت ‌های آبزیان، مگنت ‌های جذاب و همچنین ماهیان تاکسیدرمی شده و دیگر سوغاتی های رنگارنگ را از این مغازه ها خریداری کنید.

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

اطلاعات بازدید از آکواریوم اصفهان

اطلاعات بازدید از آکواریوم اصفهان

ساعت بازدید از آکواریوم اصفهان همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب می باشد، ساعت بازدید در فصل های مختلف متفاوت می باشد. همچنین ساعت بازدید در ایام تعطیلی آکواریوم اصفهان و ایام نوروز نیز متفاوت است، هزینه ی بازدید از آکواریوم اصفهان در سال 1401 برای کودکان کمتر از 5 سال رایگام می باشد و برای افراد بزرگسال 61.500 تومان است. قیمت بلیط آکواریوم اصفهان برای گردشگران خارجی نیز مبلغ 140 هزار تومان می باشد، برای خرید بلیط های ورودی آکواریوم و تخفیف بلیط آکواریوم اصفهان می توانید به سایت خرید بلیط آکواریوم اصفهان مراجعه کنید.

آدرس آکواریوم اصفهان: اصفهان، پارک ناژوان، بلوار الفت، آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان شماره تماس : 03137780013

جاذبه های اطراف آکواریوم اصفهان

در اطراف آکواریوم اصفهان شما می توانید جاذبه های گردشگری جذاب دیگری را نیز ببینید، ما در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

باغ پرندگان

باغ پرندگان در اصفهان یکی از جاهای دیدنی و جذاب است، که گردشگران زیادی با تهیه بلیط هواپیما برای بازدید از آن به اصفهان سفر می کنند. این باغ در سال 1375 افتتحاح شده است، و مساحت آن 55 هزار متر مربع می باشد، در این باغ زیبا شما می توانید 130 گونه از انوع پرندگان در دنیا را تماشا کنید. برخی از این پرندگان در قفس هستن و برخی دیگر در فضایی باز نگهداری می شوند، این پارک در پارک جنگلی ناژوان در کنار رودخانه ی زاینده رود قرار دارد.

باغ موزه ی پروانه ‌ها

در این باغ موزه حدود 2 هزار نوع پروانه در 48 عدد قاب به صورت تاکسیدرمی قرار دارند. این باغ دارای مساحتی 2 هزار متر مربعی است. در این باغ بیش از 100 گونه گل و گیاه های متنوع از جمله درختچه های فردوس، گیاه سیکاس، لیندا و دیگر گیاهان مختلف را مشاهده خواهید کرد.

باغ خزندگان

از دیگر جاذبه ی نزدیک به آکواریوم اصفهان باغ خزندگان است، این باغ دارای مساحتی هزار متری می باشد، که در سال 1391 در پارک جنگلی ناژوان اصفهان افتتاح شده است. این باغ در کنار آکواریوم اصفهان قرار دارد، و یکی از پر بازدید ترین باغ های اصفهان است، که جذابیت بسیاری برای کودکان دارد.

در این باغ شما می توانید 40 ویاریوم در ابعاد های مختلف را ببینید، آن ها شامل انواع خزندگان و مارهای سمی و نیمه سمی و همچنین خزندگانی که به صورت تاکسیدرمی هستند. از مارهای خطرناکی که در این باغ قرار دارند می توان به انواع مارهای افعی، مارهای زنگی، مارهای آتشی و خطر ناک ترین آن ها مار کبری را نام برد.

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

مسیر رفتن به آکواریوم اصفهان

چگونه به آکواریوم اصفهان برویم ؟

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان در نزدیکی زاینده رود قرار دارد، برای رفتن به آکواریوم اصفهان شما می توانید هم با وسایل حمل و نقل عمومی و هم با خودروی شخصی خود به آنجا بروید. برای رفتن به آنجا با خودروی شخصی باید ابتدا به بزرگراه خیام بروید و ازآنجا به بلوار الفت بروید، در انتهای بلوار شما می توانید وارد پارک ناژوان شوید و خود را به آکواریوم اصفهان برسانید.

سخن آخر

آکواریوم اصفهان یکی ازآکواریوم های بزرگ در ایران است، که در پارک جنگلی ناژوان در نزدیکی رودخانه ی زاینده رود قرار دارد. این آکواریوم با مشارکت شرکت اوشن ‌آکواریوم ترکیه در سال 1397 ساخته شده است. در اینآکواریوم شما می توانید انواعآکواریوم های دیوتری،آکواریوم استوانه ای وآکواریوم لمسی را تماشا کنید.

در هر کدام از این آکواریوم های انواع گونه های آبزی بزرگ و کوچک قرار دارد. آکواریوم اصفهان شامل بیش از 6500 موجود زنده و 350 گونه ماهی است. دارای 33 آکواریوم مختلف است که در عمق 7 متری زمین قرار دارند. این باغ شامل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری شامل تله‌ سیژ، زمین‌ های ورزشی، استخر،اسب سواری، قایق ‌رانی، پارکینگ خصوصی می باشد. از تفریحاتی که می توانید داخل آکواریوم اصفهان انجام دهید غواصی کردن و غذا دادن به ماهیان است، که شما می توانید آن ها را لمس کنید و از نزدیک آن ها را ببینید. همچنین در اطراف این آکواریوم شما می توانید از جاذبه های دیگری مانند، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها را نیز دیدن کنید. برای اطلاع از بلیط هواپیما مشهد اصفهان به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط پرواز داخلی از قیمت پروازهای خارجی مانند بلیط استانبول و بلیط استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

آکواریوم اصفهان، زیستگاه شگفت انگیزترین آبزیان دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]