با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

ترکیه یکی از 20 کشور زیبای جهان از نظر جاذبههای گردشگری است و همه ساله میزبان میلیونها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط جهان است. با توجه به گردش مالی بالای صنعت گردشگری در این کشور و شناخته شده بودن ترکیه به عنوان یکی از قطبهای گردشگری دنیا، اقتصاد این کشور تا حد زیادی به صنعت گردشگری متکی است، مخصوصاً در مورد کسب و کارهایی که صنعت توریست برای آنها درآمدزایی و سودآوری قابل توجهی دارد؛ کسب و کارهایی مانند صنعت هتلداری!

اگر طرفدار سرمایه‌گذاری خارجی بدون ریسک هستید، پیشنهاد میکنیم این بار سرمایه‌گذاری در بخش خرید و اجاره هتل در ترکیه را تجربه کنید. سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری ترکیه میتواند بازگشت سرمایه بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع هتلها، شرایط و نحوه سرمایه‌گذاری در آنها ادامه این مطلب را از دست ندهید.

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

با انواع هتلهای ترکیه آشنا شوید

پیش از اینکه به موضوع سرمایه‌گذاری در هتلهای ترکیه بپردازیم، بهتر است ابتدا با انواع هتلهای این کشور آشنا شوید. همچنان که اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک روش بسیار خوب و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری در این کشور و دریافت تابعیت آن است، سرمایه‌گذاری در هتلداری نیز همان مزایا و البته سودآوری بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

انواع هتل‌های ترکیه که میتوانید روی خرید یا اجاره آنها سرمایه‌گذاری کنید، عبارتند از:

✔ هتلهای چند ستاره

هتلهای ستارهدار نیز مانند هتلهای چند ستاره ایران و کشورهای مختلف، هتلهای لوکسی هستند که امکانات مختلفی را در اختیار مهمانان خود قرار میدهند؛ از سرویس و پذیرایی غذا گرفته تا سونا، جکوزی، استخرهای روباز و بسته، محل نگهداری کودکان، نایت کلاب، کلینیک زیبایی، ترانسفر فرودگاهی و هر امکانات جذابی که فکرش را بکنید!

✔ بوتیک هتل (Boutique Hotel)

بوتیک هتل به هتلهایی گفته میشود که سبک معماری، طراحی داخلی و سرویس‌های منحصربه‌فردی دارند. این هتل‌ها کاملاً شخصی‌سازی شدهاند و از نظر استانداردهای هتلداری کیفیت بسیار بالایی دارند. بعضی از بوتیک هتل‌ها یک عمارت زیبا و بعضی دیگر شبیه به یک خانه روستایی با سبک خاص هستند که به دلیل همین سبک طراحی خاص و منحصر به فرد طرفداران زیادی دارند. معماری ظاهری این هتل‌ها طراحی خاص و سبک عتیقه دارد و از نظر موقعیت مکانی معمولاً به اماکن تاریخی و مناطق گردشگری زیبا نزدیک است.

در این هتل‌ها با غذاهای معتبر و معروف ترکی از مهمانان پذیرایی میکنند و یک انتخاب ایده آل برای گردشگران علاقهمند به آثار تاریخ و معماری هستند. اغلب بوتیک هتل‌ها بین 10 تا 40 اتاق دارند و برای هر اتاق یک نام اختصاصی انتخاب شده است. خدمات رفاهی این هتلها در مقایسه با آپارت هتلها بیشتر و کاملتر و شامل اتاق‌های راحت با کلاس استاندارد بالا، اتاق نشیمن، روم سرویس 24 ساعته، رستوران، سالن پذیرایی، اتاق صبحانه، پارکینگ و... است.

✔ آپارت هتل (Apart Hotel)

آپارت هتل به هتل آپارتمانهایی گفته میشود که دارای چند واحد آپارتمان کوچک تک نفره، دو نفره و سه نفره در قالب هتل هستند. فضای آپارت هتل‌ها تا حد زیادی شبیه به خانه است و در آنها امکاناتی مانند آشپزخانه با لوازم کامل برای پخت و پز، تختخواب، مبلمان، کمد، لباسشویی، جاروبرقی، اتو و هر وسیله‌ای که باعث احساس راحتی مسافران میشود، فراهم شده است. از سال 2018 به آپارت هتل‌ها مجوز هتلداری اعطا میشود.

✔ موتل (Motel)

موتل‌ها همان مهمانسراهایی هستند که نزدیک بزرگراه‌های شلوغ و در امتداد مسیرهای پرتردد مسافران ساخته شده‌اند و می‌توانند جای پارک کافی را در اختیار مهمانان خود قرار دهند. در متل‌ها خدماتی هتلی ارائه نمی‌شود و بیشتر جنبه اسکان موقت مسافران را دارند.

✔ پانسیون

پانسیون شباهت زیادی به خوابگاه دارد. هر پانسیون حداقل 5 اتاق تک نفره یا چند نفره با سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک دارد. پانسیون‌ها معمولاً توسط دانشجویان و کارگران (قشر کمدرآمد) اجاره میشوند.

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

انواع هتل‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری ترکیه

در خصوص سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری ترکیه با توجه به اینکه هدف شما از سرمایه‌گذاری چیست (خرید یا اجاره) و فعالیت هتل در چه مرحله‌ای قرار دارد، شرایط و نحوه سرمایه‌گذاری متفاوت خواهد بود. در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید تا این بخش را به طور کامل توضیح دهیم:

1.هتلهای فاقد مجوز یا پروانه کسب و کار

همان طور که میدانید هتلها پیش از اینکه شروع به فعالیت کنند باید مجوزهای لازم برای کسب و کار خود را از شهرداری، سازمان گردشگری و... دریافت کنند. بر این اساس اولین گروه از هتل‌هایی که میتوانید روی خرید یا اجاره آنها سرمایه‌گذاری کنید، هتل‌هایی هستند که پروانه کسب و کار ندارند و شما پس از خرید باید برای اخذ مجوزهای آن اقدام کنید. این هتل‌ها در دسته‌بندی‌های زیر قرار میگیرند:

  • ساختمان یا هتلی کاملاً نوساز و صفر که آماده فروش یا اجاره است
  • ساختمان یا هتلی که توسط مالک اصلی تعمیر و بازی شده و آماده فروش و اجاره است
  • ساختمانی که نیاز به تعمیر یا بازسازی کامل دارد و خریدار پس از خرید بازسازی و تعمیرات آن را انجام میدهد یا آن را تخریب کرده و ساختمانی جدید با کاربری هتل میسازد
  • زمین خالی که امکان ساخت و ساز و بهره برداری با کاربری هتل را دارد

2.هتلهای در حال فعالیت و باسابقه

دسته بعدی هتلهایی هستند که در حال حاضر فعال هستند و مشتریهای خود را دارند. با توجه به اینکه هتلهای فعال پیش‌تر مجوزهای خود را دریافت کردهاند و هزینه‌های مختلفی را بابت تبلیغات و بازاریابی و جذب مشتری انجام دادهاند، طبیعتاً نسبت به هتلهای گروه قبلی قیمت بالاتری خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری روی خرید هتلهای در حال فعالیت پتانسیل سودآوری و بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد. بعضی از این هتل‌ها شرایطی را برای اجاره کامل یا اجاره برخی از واحدها به سرمایه‌گذاران علاقهمند ایجاد کردهاند. اگر تصمیم دارید سرمایه‌گذاری در ترکیه را با روش اجاره ملک در ترکیه تجربه کنید، اجاره کردن هتل یک انتخاب عالی و سودآور است. برای سرمایه گذاری روی خرید یا اجاره هتل‌های فعال، با املاکیهای معتبر مانند هوم ترکی مشاوره کنید.

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه

خرید و اجاره هتل و سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری ترکیه جزو فعالیت‌های است که بازگشت سرمایه و سودآوری فوقالعاده بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه با نحوه سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها آشنا می‌شویم:

1.خرید یا اجاره هتلهای فاقد پروانه کسب و کار

با توجه به اینکه مکان‌های نزدیک اماکن تاریخی و گردشگری در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول قبلاً ساخته شدهاند، معمولاً در این گروه گزینه‌ای که املاکی‌های معتبر به سرمایه گذاران پیشنهاد میکنند، خرید هتل‌ها یا ساختمان‌های قدیمی، بازسازی آنها و دریافت مجوزهای کسب و کار یا اجاره آنها است. در مناطق اطراف شهرها نیز میتوانید اقدام به خرید زمین کرده و پس از ساخت و ساز و دریافت مجوز هتلداری، یک هتل نوساز را راه اندازی کنید.

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری برای خرید:

با توجه به اینکه املاک این گروه در زمان خرید، هتل نیستند و پس از خرید و طی کردن روال قانونی اخذ مجوز هتلداری هتل محسوب می‌شوند، مبلغ سرمایه‌گذاری نسبتاً مناسبی دارند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری روی این گروه از املاک 1 میلیون دلار شروع می‌شود و با خرید آن میتوانید به راحتی پاسپورت ترکیه را هم دریافت کنید. البته این مبلغ در مناطق توریستی به حداقل 3 میلیون دلار هم میرسد.

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری برای اجاره:

در مورد هتلهای فاقد مجوز فعالیت، مبلغ اجاره‌ها در حدود حداقل 50 تا 100 هزار لیر است. در این روش قراردادی تحت عنوان قرارداد اجاره بین شما و فروشنده منعقد میشود.

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

2.خرید یا اجاره هتلهای فعال و باسابقه

سرمایه‌گذاری روی خرید این نوع هتلها هم میتواند به صورت خرید کل هتل باشد، هم میتواند در حد خرید یک واحد (یک سوئیت تک خوابه، دو خوابه یا...) از هتل باشد. در صورت تمایل برای خرید یک واحد، هتلهای معروف و برندی مانند Radisun Blue، Sherayton، Hilton و Wanda Vista شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده‌اند. واحدهای این هتل‌ها با ضمانت اجاره و پرداخت سود سالانه (این سود برحسب میزان سهام شما از هتل پرداخت میشود) به فروش می‌رسد.

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری برای خرید:

در مورد هتلهای فعال حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری 2 میلیون دلار است که در مورد هتلهایی که در نزدیکی اماکن تاریخی و گردشگری هستند، این رقم به 8 میلیون دلار و بالاتر هم میرسد.

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری برای اجاره:

در مورد این هتلها مبلغ اجاره ماهانه حداقل از 150 هزار لیر شروع می‌شود. با توجه به اینکه هتلهای فعال مشتریها و درآمد قابل قبولی دارند و این موضوع میتواند تضمین دلگرم کنندهای برای بازگشت و افزایش سرمایه شما باشد، در کنار اجاره ماهانه مبلغی هم تحت عنوان حق واگذاری یا «حق Devir» از شما دریافت میشود.

حق واگذاری مربوط به مجوزهایی است که به کسب و کار هتل اعتبار میبخشد و باعث رونق درآمد زایی آن میشود. حق واگذاری هتلهای فعال از حداقل از 600 الی 700 هزار دلار شروع میشود. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان حرفهای و مجرب هوم ترکی مشورت کنید. هلدینگ هوم ترکی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه خرید، فروش و اجاره ملک در ترکیه و استانبول بهترین گزینه‌های سرمایه ‌گذاری را به شما معرفی خواهند کرد.

با سرمایه‌گذاری در هتلداری ترکیه سرمایه خود را چند برابر کنید!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]