شرایط سنی ویزای کار کانادا

شرایط سنی ویزای کار کانادا

شرایط سنی ویزای کار کانادا

بسیاری از افراد ادامه مسیر شغلی خود را در خارج از مرزها جستجو می‌کنند و برای این هدف پا در مسیر مهاجرت می‌گذارند. مهاجرت کاری و دریافت ویزای کار از کشورهای مختلف امری است که در بین شهروندان کشور‌های کمتر توسعه‌یافته شاهد آن هستیم.

دراین‌بین کانادا از جمله کشورهایی است که در این زمینه فعالیت پرشوری دارد و سالانه درخواست‌های متعددی مبنی بر تقاضای ویزای کاری دریافت می‌کند. بدیهی است که همه این درخواست‌ها با موافقت اداره مهاجرت کانادا روبرو نمی‌شوند و تنها آن تعدادی از درخواست‌ها که تمامی شرایط لازم را دارا هستند، مورد موافقت قرار می‌گیرند. یکی از شرایط لازم برای مهاجرت کاری و درخواست ویزای کار از کشور کانادا، شرایط سنی افراد متقاضی است.

مهاجرت کاری به کشور کانادا

با استناد بر آمارهای اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) باید گفت تعداد افراد غیربومی که از طریق مهاجرت کاری به کانادا وارد خاک این کشور شده‌اند و در حال حاضر مشغول به کار هستند، به طرز چشمگیری افزایش داشته است. اوایل سال 2023 میلادی قریب به 700 هزار نیروی کار غیربومی در این کشور مشغول به کار بودند که این عدد نسبت به سال پیش رشدی 47 درصدی را نشان می‌دهد.

با اینکه در سال اخیر بارها شاهد گزارش‌های گوناگونی از تورم، آشفتگی اقتصادی و رشد هزینه‌ها در کانادا بوده‌ایم، اما آمار و ارقام تعداد افرادی که این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند نشان می‌دهد که همچنان این کشور جز محبوب‌ترین مقاصد مهاجران است.

شرایط سنی مهاجرت کاری به کشور کانادا

همان‌طور که گفته شد شرایط مهاجرت کاری به کانادا متعدد است که یکی از آن‌ها شرایط سنی افراد خواهد بود.

یکی از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا، داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی است. علاوه بر تخصص، مهارت، تحصیلات مرتبط با شغل، دستاوردهای شغلی و مهارت زبان، سن شما نیز در این روش مهاجرتی موردبحث خواهد بود. بازه سنی به‌خصوصی در این روش مشخص نشده، اما بدیهی است که سن کمتر یک مزیت به‌حساب می‌آید.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت کاری به کشور کانادا، اقدام از طریق برنامه اسکیل ورکر یا همان کارگر ماهر است. در این برنامه مهاجرتی که توسط دولت کانادا پی‌ریزی شده است، متقاضیان از لحاظ توانایی‌ها و شرایطشان دسته‌بندی می‌شوند. یکی از مواردی که به دستیابی شما به امتیازات بالاتر کمک می‌کند، سن شما خواهد بود.

به‌طورکلی می‌توان سن 18 تا 35 سال را بهترین سن برای ویزای کار و مهاجرت کاری به کانادا دانست. اگر سن شما بیش از 35 سال باشد، به ازای هر سال، یک امتیاز منفی دریافت می‌کنید. با این حال باید بدانید تعداد افرادی که با سنی بالاتر از بازه گفته شده موفق به اخذ ویزای کار شده‌اند، کم نیست.

شرایط ویزای کاری کانادا ممکن است بسته به نوع ویزا و همچنین نوع شغل و وضعیت متقاضی متغیر باشد. در اینجا به طور کلی به برخی اطلاعات مرتبط با ویزای کاری کانادا اشاره می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات ممکن است تا تاریخ اطلاعات من قابل تغییر باشد و برای اطلاعات دقیق و به‌روز، به سایت رسمی مهاجرت کانادا یا سفارت کانادا مراجعه کنید.

کلام آخر

برای جمع‌بندی می‌توان گفت که شرایط سنی برای مهاجرت کاری به کانادا، تنها یکی از عوامل تأثیرگذار است و نمی‌تواند به‌تنهایی نقشی تعیین‌کننده ایفا کند. مدرک تحصیلی دیپلم به بالا، سابقه کار و رزومه قوی، مدرک زبان و تمکن مالی کافی از جمله مواردی هستند که در کنار سن متقاضی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

با هر میزان مهارت زبان، در هر سن و با داشتن هرچند سال سابقه کاری مفید، پیشنهاد می‌شود قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت کاری به کشور کانادا، ابتدا از مؤسسات مهاجرتی معتبر مشاوره بگیرید و از نقاط ضعف و قدرت خود برای اخذ ویزای کاری کانادا آگاه شوید.

شرایط سنی ویزای کار کانادا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]