مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مقایسه جامع مهاجرت به این دو کشور

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مقایسه جامع مهاجرت به این دو کشور

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مقایسه جامع مهاجرت به این دو کشور

آیا تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کانادا یا استرالیا شما را در برابر چالشی دشوار قرار داده است؟ کانادا و استرالیا دو کشور توسعه‌یافته با اقتصادهای پویا و رو به رشد هستند که هر دو مقصد محبوبی برای مهاجران به شمار می‌روند. این دو کشور، هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، مسیرهای متفاوتی برای آینده ارائه می‌دهند؛ از فرصت‌های شغلی گرفته تا کیفیت زندگی، هر کدام داستان متفاوتی را روایت می‌کنند. در این مقاله، ما به بررسی دقیق و جامع زندگی در استرالیا یا کانادا می‌پردازیم و با نگاهی عمیق‌تر به هر دو کشور، شما را در اتخاذ تصمیمی آگاهانه یاری می‌کنیم.

زبان رسمی متفاوت؛ بررسی تنوع زبانی در کانادا و استرالیا

زبان ملی استرالیا، انگلیسی استرالیایی است. (نوعی گویش انگلیسی که تفاوت‌هایی با انگلیسی بریتیش دارد). بر‌اساس آخرین سرشماری استرالیا، زبان اصلی 73 درصد از خانواده‌ها در این کشور زبان انگلیسی بود. در‌صورتی‌که زبان رسمی در کانادا فرانسوی و انگلیسی است. زبان فرانسه در استان کبک و در برخی از مناطق انتاریو، یعنی مناطقی در شرق که دقیقاً با کبک هم مرز هستند و همچنین در بخشی از نیوبرانزویک استفاده می‌شود. 

براساس سرشماری سال 2021، زبان اول 75 درصد از کانادایی‌ها انگلیسی و برای 21 درصد فرانسوی است. در واقع بیش از 98 درصد از مردم قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند؛ در حالی که تقریباً 93 درصد کانادایی‌ها به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. با‌توجه‌به این مسئله می‌توان گفت هر فردی که در زبان انگلیسی‌ در سطح بالایی قرار دارد، هر دو کشور گزینه مناسبی برای مهاجرت او محسوب می‌شوند. البته برای انتخاب کانادا یا استرالیا باید موارد دیگر نظیر شرایط تحصیلی و کاری نیز در هر دو کشور بررسی شوند. 

تحصیل در کانادا یا استرالیا؟ بررسی تفاوت سیستم آموزشی این دو کشور

در مقایسه کانادا و استرالیا، هر دو کشور از سیستم آموزشی باکیفیت و پیشرفته‌ای برخوردار هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. کانادا کشوری با سیستم آموزشی معتبر شناخته می‌شود و از ۹۶ دانشگاه دولتی با ۱۵۰۰۰ برنامه تحصیلی برخوردار است. سیستم آموزشی کانادا شامل دانشگاه‌های کوچک‌تر و موسسات بزرگ متمرکز بر تحقیقات می‌شود.

استرالیا نیز ۴۳ عدد دانشگاه پیشرفته در سطح بین‌الملل دارد. ۱۲ دانشگاه در استرالیا بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند؛ در حالی که کانادا فقط ۳ دانشگاه در این فهرست دارد. علاوه‌بر این، مدت زمان تحصیل در دوره‌های مختلف در کشور استرالیا نسبت به سایر کشورها کوتاه‌تر است؛ به‌عنوان مثال مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های این کشور معمولا سه ساله است و دانشجو پس از ۳ سال تحصیل مدرک خود را دریافت خواهد کرد. 

در مقیاس معقول، تحصیل در کانادا در مقایسه با مهاجرت تحصیلی به استرالیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا هزینه‌های زندگی و هزینه‌های تحصیل در کانادا مناسب‌تر از کشور استرالیا خواهد بود. علاوه‌بر این، با نگاهی به سیستم آموزشی کانادا و استرالیا، کانادا چارچوب آموزشی پیشرفته‌ای دارد که متخصصان را در خود جای می‌دهد. امکانات حرفه‌ای طولانی مدت، نشان دادن راهبردها، فرصت‌های یادگیری معقول و دوزبانه (انگلیسی/فرانسوی) از ویژگی‌های بارز تحصیل در کشور کانادا هستند. 

بازار کار کانادا بهتر است یا استرالیا؟

در ادامه مبحث «مهاجرت به کانادا یا استرالیا» نیاز است که بازار کار این دو کشور را نیز با یکدیگر مقایسه کنیم. استرالیا ساعات کاری هفتگی (۳۸ ساعت) کمتری نسبت به کانادا (۴۰ ساعت) دارد که این موضوع بر تعادل کار و زندگی تأثیر‌گذار خواهد بود. همچنین متوسط دستمزد هفتگی در استرالیا بیشتر از کاناداست​​. علاوه‌بر این، نرخ بیکاری در استرالیا (۵.۶٪) کمتر از کانادا (۶.۳٪) است که نشان‌دهنده فرصت‌های شغلی بهتر و رشد اقتصادی در استرالیا خواهد بود. 

در کانادا صنایعی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، بهداشت و مراقبت‌های درمانی و مالی رونق دارند. استرالیا نیز در صنایعی مانند ساخت‌وساز، بهداشت و درمان، مهندسی و فناوری اطلاعات قوی است. همچنین استرالیا با منابع معدنی خود شناخته می‌شود و فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی و مدیریت محیط زیست ارائه می‌دهد​​.

مقایسه استرالیا و کانادا از نظر اقتصاد و سرمایه گذاری 

برای زندگی در کانادا یا استرالیا باید این دو کشور را از نظر اقتصاد و سرمایه‌گذاری نیز بررسی کرده و با یکدیگر مقایسه کنیم. کانادا و استرالیا، هر دو کشورهای پیشرفته‌ای هستند که شرایط اقتصادی مطلوبی دارند؛ به همین هر ساله مهاجران بسیاری از سراسر جهان می‌پذیرند. استرالیا با حدود ۲۶ میلیون نفر جمعیت با منابع طبیعی عظیم خود شناخته می‌شود و یک صادرکننده بزرگ مواد معدنی و کشاورزی است. این کشور روابط تجاری قوی با کشورهای آسیایی مانند چین دارد که این امر به رشد اقتصادی آن کمک می‌کند. 

در مقابل کانادا نیز با ۳۹ میلیون نفر جمعیت منابع طبیعی فراوانی دارد اما اقتصاد آن بیشتر متمرکز بر خدمات و تکنولوژی است. بازار کار کانادا در زمینه‌های فناوری، خدمات مالی و بخش بهداشت و درمان قوی است. همچنین کانادا به دلیل نزدیکی جغرافیایی و تجاری با ایالات متحده از روابط اقتصادی مستحکمی برخوردار است. 

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مقایسه جامع مهاجرت به این دو کشور

بررسی مسائل قانونی و ویزا برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا

مهاجرت به کانادا یا استرالیا باید انواع ویزای این کشور را به‌دقت بررسی کرده و متناسب با شرایط خود برای مهاجرت اقدام کنید. در لیست زیر نشان می‌دهیم که این دو کشور با چه برنامه‌هایی، مهاجران را می‌پذیرند.

برنامه‌های مهاجرتی کانادا

برنامه‌های مهاجرتی استرالیا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای کاری کانادا

برنامه اکسپر انتری

ویزای ۴۷۶ استرالیا

ویزای همراه کانادا

ویزای همراه استرالیا

برنامه مهاجرت کبک کانادا

ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا

برنامه‌های استانی کانادا

ویزای کاری استرالیا (اسکیل ورکر)

برنامه مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا

 

برنامه مهاجرت مناطق روستایی کانادا

 
 

 

شما باید براساس شرایط خود و هم‌چنین دریافت مشاوره از متخصصان حوزه مهاجرت بهترین راه برای مهاجرت به هر یک از این کشورها را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال برای تحصیل در کانادا یا استرالیا ابتدا باید صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا و استرالیا را مورد‌بررسی قرار داده و سپس آماده کردن مدارک و هم‌چنین افزایش سطح زبان، درخواست خود برای مهاجرت را ثبت کنید. 

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر هزینه‌های زندگی 

بر‌اساس رتبه‌بندی وب‌سایت «Numbeo» در اواسط سال 2021، استرالیا به‌طور‌متوسط ​​چهاردهمین و گران‌ترین هزینه زندگی در جهان را دارد؛ در حالی که کانادا در این لیست در رتبه 26 قرار می‌گیرد. به این معنی که هزینه زندگی در استرالیا 12 درصد بیشتر از کاناداست. 

 

کانادا یا استرالیا کدام بهتر است؟ انتخاب را به متخصصان آکادمی اپلای بسپارید

طبق این مقاله هر کدام از کشورهای کانادا یا استرالیا برای کسانی که به دنبال مهاجرت و شروع فصل جدیدی از زندگی هستند، انتخابی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. در‌صورتی‌که نمی‌توانید از پس هزینه‌های زندگی در کشور استرالیا بر بیایید، کشور کانادا انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. هم‌چنین اگر قصد سرمایه‌گذاری در کشوری پیشرفته و با اقتصادی قوی را دارید، پیشنهاد ما به شما کشور استرالیا است. 

به‌منظور کار یا تحصیل در کانادا یا استرالیا نیز بهتر است برای مهاجرت با متخصصان و مشاوران در حوزه مهاجرت مشورت کنید. در این زمینه متخصصان آکادمی اپلای می‌توانند به‌خوبی شما متقاضیان عزیز را راهنمایی کنند. با مراجعه به وب‌سایت آکادمی اپلای و برقرار ارتباط با مشاوران این مجموعه آینده‌ای روشن برای خود در کشور استرالیا یا کانادا رقم خواهید زد.

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مقایسه جامع مهاجرت به این دو کشور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]