دریاچه ویستان بره سر رودبار

دریاچه ویستان بره سر رودبار

این استخر یا دریاچه که با وسعت ۴ هکتاری در دامنه جنوبی شهر بره سر از دوسو به جنگل‌های زیبای راش و جهات دیگر به مراتع و تپه ماهورهای زیبا محدود می‌‌گردد. که فضای فرح بخش جهت مسافران و گردشگرا ن پدید آورده است.
در شهر بره سر با پیدا کردن امامزاده لیاشگل و ادامه دادن مسیری سنگلاخی اما زیبا می‌توانید به دریاچه ویستان برسید مسیرتان از شهر رودبار تا دریاچه تنها 42 کیلومتر است از سرازیر شدن آب‌های کوه‌ها و چشمه زیرزمینی این دریاچه بوجود آمده است که زیست گاه جانوران و پرنده گان و گیاهان بسیاری است که برای نمونه می‌توان ماهی و درختانی نظیر بید، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان ، لاله کوهی ، شیرین بیان و…… اشاره کرد.
این دریاچه در مجاورت ییلاق شینه چاک، استیلی سرا و چاکهای مخشر قرار دارد این منطقه به دلیل داشتن علفزار و گیاهان متنوعی که دارد برای دامداران و زنبورداران نیز بسیار مناسب است و لبنیات، گوشت وعسل آن بسیار مرغوب بوده و این فرصتی است تا بتوانید طعم واقعی آن را به سفره تان هدیه کنید. در اطراف دریاچه درختان انبوهی فراگرفته که همچون حلقه ای سبز رنگ می‌درخشد و در فصل بهارو تابستان سراسر سبز و در پاییز یکپارچه رنگین می‌شود و صحنه ای رویایی بوجود می‌آورد که کمتر جایی می‌توانید مشابه آن را ببینید. این منطقه از آن جهت که کوهستانی و در دره قرار گرفته تنها در فصل‌های گرم مناسب گردش و تفریح است.
دریاچه ویستان بره سر رودبار
دریاچه ویستان بره سر رودبار
دریاچه ویستان بره سر رودبار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]