سفر به !##!جهنم سفید!##!

سفر به !##!جهنم سفید!##!

روستای گردشگری خفر،یکی از روستاهای ییلاقی در جنوبی‌ترین بخشهای استان اصفهان و در پهنای جغرافیایی شهرستان سمیرم است که در مرز میان این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد،در دامنه‌های شمالی رشته کوه دنا واقع شده است. خفر به دلیل موقعیت اقلیمی و جغرافیایی منحصر به فرد، دارای جاذبه‌های بسیار قوی و کم نظیر اکوتوریستی در نیمه جنوبی ایران است.
برای دسترسی به این روستای دیدنی از مسیر اصفهان به سمت شهررضا، سپس سمیرم و پس از عبور از حنا به روستای خفر خواهید رسید. طول مسیر حدود 700 کیلومتر می‌باشد. محل اقامت و امکانات رفاهی: هتل یا مهمانسرا جهت اقامت بازدیدکنندگان درروستا موجود نبوده و افراد می‌توانند از منازل محلی که جهت اقامت آماده هستند، استفاده کنند.
به دلیل واقع شدن این روستا در دامنه طبیعت زیبای رشته کوه دنا و آب و هوای کوهستانی منطقه، انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در آن دیده می‌شود. وجود 14 قله بالای 4000 متر (قاشمستان بلندترین قله رشته کوه دنا با ارتفاع 4435 متر در نزدیکی این روستا قرار دارد.)، همچنین انواع یخچال‌های طبیعی، آبشارهای متعدد و رودخانه‌های جاری شده از یخچال‌ها چشم اندازهایی زیبا بوجود آورده است. جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی: اکثر مردم روستا در فصول بهار و تابستان به زنبورداری و باغداری می‌پردازند، باغ‌های سیب د ر این روستا از جاذبه‌های منطقه محسوب می‌شوند. محصولات محلی و صنایع دستی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند.
سفر به !##!جهنم سفید!##!
سفر به !##!جهنم سفید!##!
سفر به !##!جهنم سفید!##!
سفر به !##!جهنم سفید!##!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]