شهر متروکه پریپیات

شهر متروکه پریپیات

یکی از وحشتناک‌ترین فجایع انسانی طول تاریخ، حادثه‌ی انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و آلوده شدن شهرهای اطراف آن از جمله پریپیات بود که هنوز هم پس از گذشت بیش از ۳۰ سال تشعتشعات هسته‌ای در این شهر و روستاهای اطرافش مشاهده می‌شود.
پریپیات شهر متروکه‌ای در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، واقع در استان کیف در شمال کشور اوکراین است. پریپیات در سال ۱۹۷۰ به عنوان محل اسکان کارکنان نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بنیان گذاشته شد. در سال ۱۹۷۹ رسماً به یک شهر تبدیل شد اما در سال ۱۹۸۶ در پی وقوع فاجعهٔ چرنوبیل تخلیه شد و به شهری متروکه بدل گشت. پریپیات نهمین شهر هسته‌ای شوروی سابق بود و پیش از انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، پنجاه هزار نفر سکنه داشت.اکنون پس از گذشت چندین سال و پایین آمدن سطح تشعشعات هسته‌ای، به عکاسان و خبرنگاران اجازه‌ی ورود به این شهر و تهیه‌ی تصاویر داده شده است.
غیر از اوکراین، جمهوری بلاروس و فدراسیون روسیه، کشورهای فنلاند، سوئد، نروژ، لهستان، انگلیس و برخی کشورهای دیگر نیز اثرات فاجعه را احساس کردند. عوامل اصلی فاجعه انجام آزمایش بدون فراهم بودن شرایط، سطح ناکافی ایمنی در رآکتور و اشتباهات پرسنل اعلام شد.

شهر متروکه پریپیات
شهر متروکه پریپیات
شهر متروکه پریپیات
شهر متروکه پریپیات

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]