علت مرموز بودن مثلث برمودا

علت مرموز بودن مثلث برمودا

مثلث برمودا بین پورتوریکو و میامی قرار دارد و در مورد آن تصورات و خیال‌پردازی‌های بسیاری صورت گرفته که در فیلم‌ها، مقالات و موسیقی نیز به نمایش گذاشته شده است، اما در حال حاضر گروه تحقیق محققان نروژی این روزها در حالی جوابی برای عملکرد این منطقه گرمسیری در اقیانوس یافته‌اند که در سال ۱۹۶۴ وینسنت گادیس این مثلث را برای اولین بار توصیف کرد و بعد از آن نیز مقالات و افسانه‌های بسیاری در مورد این منطقه بر زبان‌ها جاری شد.
البته جالب است بدانید که مثلث برمودا دقیقاً شبیه مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه مثلث دارد و بر عقیده نیروی دریایی ایالات متحدهٔ آمریکا چنین مثلثی وجود ندارد و نام آن در انجمن نام‌های جغرافیایی آمریکا شناخته شده نیست.
ر این میان نخستین مرزهای اعلام شده برای مثلث به مقاله‌ای که وینست گادیس در سال ۱۹۶۴ در مجلهٔ Argosy نوشته بود باز می‌گردد.در آن مقاله سه رأس مثلث بر روی میامی فلوریدا، سان خوآنِ پورتوریکو و بر روی جزیرهٔ برمودا در وسط اقیانوس اطلس می‌افتاد.اما نویسنده‌های بعدی این مرزبندی را نپذیرفتند و راس‌های تازه‌ای را برای مثلث مشخص کردند که ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌داد.
و حالا در سال ۲۰۱۶ محققان نروژی از دانشگاه قطبی نروژ در مورد چاله کف دریای بارنتز مکانی که در آن بعد از مدتی هرچیزی ناپدید می‌شود تحقیقاتی انجام داده و اعلام کرده اند که این چاله‌ها با دهانه ۱۵۰ متر عمق و نیم مایل پهنا همواره در آن احتراق گاز متان رها می‌شود و به شکل حباب به سطح آب می‌آید و برای انسان‌هایی که از این مکان عبور کنند خطر آفرین است.
این محققین در توضیح بیشتری اعلام کرده اند که گاز و یا نفت موجود در کف اقیانوس – منطقه مثلث برمودا – باعث منتشر شدن گاز متان می‌شود و متان نیز در موقع رها شدن از دهانه‌های زیر اقیانوس به شکل حباب‌های زیادی به سطح آب می‌آیند که به هنگام عبور کشتی‌ها زیر آن خالی شده و باعث غرق شدن آن می‌شود و در خصوص سقوط هواپیما‌ها نیز اگر چه هنوز دلیل علمی قابل قبولی ارائه نشده اما وجود درصد زیادی از گاز متان در آن منطقه و کمبود اکسیژن که باعث اختلال در موتور هواپیماها شده را دلیل سقوط آن‌ها اعلام شده است.
در این میان پژوهشگران اظهار کردند: ما در این مورد مطمئن نیستیم اما عملکرد افسانه‌ای این منطقه به دلیل گاز متان است. البته محققان روسی نیز این عملکرد را بیان کردند و علت علائم عجیب و غریب این منطقه را هیدرات‌های گاز می‌دانند.
علت مرموز بودن مثلث برمودا
علت مرموز بودن مثلث برمودا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]