تفریحات ارزان در بوشهر

تفریحات ارزان در بوشهر

بندر بوشهر یکی از شهرهای جذاب حاشیه خلیج فارس است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است‌. سواحل گسترده، جاذبه‌های گردشگری و هوای مطلوب این شهر در فصل سرد سال تعداد زیادی مسافر را به سوی خود فرا می‌خواند. بخصوص که بلیط هواپیما بوشهر در این فصل با قیمت مناسب تر است و قیمت اجناس و همچنین حراجی های خوبی نیز در این فصل ارائه می شود. همچنین  در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات گسترده‌ای درباره تفریحات ارزان بوشهر کسب کنید.

تفریحات ارزان در بوشهر

چرا بوشهر برای گردشگری؟!

قطعا علت تبدیل شدن بوشهر به مهمترین مرکز گردشگری ایران، قیمت مناسب کالاها و همچنین جاهای دیدنی آن، که کمتر نقطه ای در ایران نظیر آن را دارد. مطالعه راهنمای سفر به بوشهر به شما کمک می کند تا از هزینه و زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

وجود بندر تاریخی بوشهر در حاشیه خلیج همیشه فارس با نخل‌های بلند، سابقه تاریخی درخشان، بناهای قدیمی، سواحل ناب و شن‌های نرم‌ به یک مرکز گردشگری پر مسافر تبدیل شده است. کافه‌هایی با تم سنتی، فرش‌های دست بافت، آلاچیق‌های زیبا با سایبان زیبا، بازار قدیمی، پارک‌های آبی، ساحل صدفی بسیار پاکیزه، آب و هوای خوش چنان دل از مسافران برده که هر ساله عده کثیری به این شهر زیبا سفر می‌کنند. اگر قصد سفر کردید، خرید بلیط هواپیما از آژانس های معتبر هواپیمایی می تواند یک راه ارزان و کم هزینه برای سفری آسوده به این شهر باشد.

تفریحات ارزان در بوشهر

شب‌های بندر و کافه‌های ساحلی

شب‌های چلچراغ بوشهر با زیبایی سواحلش دو چندان می‌شود. سواحل بوشهر بسیار جذاب و دیدنی هستند و به هر طرف که نگاه کنید، کافه‌هایی با بافت سنتی شما را به سمت خود دعوت می‌کنند.‌ اغلب کافه‌ها دارای سکان کشتی، نیمکت‌های قدیمی، فرش‌های سنتی با چینش محلی هستند.‌ مسافران می‌توانند روی نیمکت‌ها بنشینند و از مشاهده دریا غرق لذت شوند.

پارک زیبای سیادت

بوشهر دارای چندین پارک ساحلی زیبا و پر مسافر است که گردشگران زیادی به تفریح در آنجا می‌پردازند. این پارک جالب جلوه دیگری از خلیج فارس را برای مسافران جلوه‌گر می‌سازد.‌ این پارک هر غروب مسافران و بومیان زیادی را به خود می‌بیند. مردم بوشهر با رفتن آفتاب در این مکان جمع می‌شوند و به صورت گروهی مشغول بازی می‌شوند.‌ این پارک ساحلی دارای امکاناتی مانند آلاچیق، دوچرخه، لوازم ورزشی و خودپرداز برای رفاه حال مسافران است.‌

ساحل دلارام بوشهر

سواحل بندر بوشهر بسیار آرام و دنج هستند. هر مسافری آرزو می‌کند، دور از دغدغه‌های زندگی تنی به آب بزند و لذت ببرد.‌ در این ساحل تفریحاتی مانند قایق‌سواری، ماهیگیری، شن بازی، دوچرخه‌سواری در انتظار مسافران است.‌ تمامی مسافران به هنگام قدم زدن در ساحل می‌توانند خاطرات خود را با گرفتن عکس یادگاری ماندگار کنند و سفر به یادماندنی برای خود رقم زنند.

پارک پرندگان

در نزدیکی سواحل گسترده بوشهر پارکی بسیار زیبا و جذاب به نام پارک پرندگان قرار دارد. این مکان زیبا فاصله چندانی با خلیج فارس نداشته و تمامی پرندگان که در پارک هستند؛ به‌آسانی به دریا رفت و آمد دارند. این پارک جالب در سال ۱۳۷۸ افتتاح‌شده و روز به روز بر تعداد بازدید کنندگان آن افزوده می‌شود.

پارک ساحلی شغاب

پارک ساحلی َشغاب که مهم‌ترین مرکز تجمع گردشگران محسوب می‌شود، در کنار جاده ساحلی‌ قرار دارد. این پارک دارای شرایط شنا و آبتنی بوده و مسافران می‌توانند ار آن استفاده کنند.‌ طراحی پارک بسیار زیبا و منحصربه‌فرد می‌باشد.

در سفر به بوشهر بازدید نمایید: کشتی زیبا و به گل نشسته در بوشهر

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در ۸ کیلومتری جنوب بندر بوشهر قرار گرفته است.‌ این منطقه زیبا مکانی مناسب برای تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود. ریشهر ساحلی پوشیده با شن است که از سطح دریا به نسبت بالاتر قرارگرفته؛ برای رفتن به این مکان باید چند پله به سمت پایین قدم بگذارید تا به ساحل برسید. ‌محیط بسیار تمیز ساحل موجب شده تا این ساحل یکی از بهترین و جذاب‌ترین سواحل کشور محسوب شود. اوج زیبایی این ساحل جذاب زمانی مشخص می‌شود که خورشید در انتهای روز به دریا می‌پیوندد و غروب زیبایی را برای مسافران رقم می‌زند. در این ساحل نرم می‌توانید با خانواده قدم بزنید و سفرخود نهایت لذت را ببرید.

تفریحات ارزان در بوشهر

نخل‌های ماندگار آبپخش

همه گردشگران جنوب ایران را با نخل‌های بلند و خوشه‌های ناب خرما می‌شناسند. در بوشهر حدود ۶ میلیون درخت نخل وجود دارد که اکثریت آن در شهرستان آبپخش سر به فلک کشیده‌اند.‌ نخلستان‌های بوشهر یکی از مناطق پر مسافری است که هر ساله تعداد زیادی مسافر را به سوی خود جذب کرده است‌.‌

دهکده گردشگری پازارلند

دهکده گردشگری پازارلند منطقه گردشگری جذاب است که در میان دو بندر عسلویه و کنگان جای گرفته، این منطقه حدود ۲۰ هکتار مساحت داشته و امکانات بسیار زیاد و فوق‌العاده این منطقه را به یک مقصد گردشگری جذاب و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.‌ تا چند سال اخیر فقط کارمندان صنایع گاز و پتروشیمی امکان استفاده از این منطقه را داشتند، اما اکنون با گسترش وسعت و امکانات آن ورود تمام عموم آزاد شده و همه گردشگران می‌توانند وارد این منطقه جالب و تفریحی شوند.

موزه دریانوردی خلیج فارس

موزه دریا نوردی بوشهر در منطقه سبزآباد بوشهر قرار دارد. این بنای تاریخی در سال ۱۸۵۸ میلادی ساخته شد؛ و مقر کنسولگری انگلستان بود؛ اما هم اکنون این موزه در بردارنده اطلاعات دریانوردی بسیاری است. باستان شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از آنجا بازدید کنند‌.

اسکله جفره بوشهر

تمامی گردشگرانی که به قصد دیدن و خوردن ماهی تازه وارد بندر بوشهر می‌شوند، به سمت این اسکله راه کج می‌کنند.‌ اسکله جفرخ در سواحل شمال غرب بوشهر جای گرفته است.‌ مسافرانی که وارد این اسکله می‌شوند، علاوه بر تماشای موج‌های کوتاه و بلند دریا، ماهیگیران فراوانی را می‌بینند که در حال صید ماهی هستند. نوای مرغان دریایی، صدای برخورد آب به قایق‌ها و چشم انداز زیبای غروب و طلوع خورشید دل هر مسافر و گردشگری را با خود می‌برد.‌

تفریحات ارزان در بوشهر

سفر به بندر گناوه

هر چند بندر گناوه با بازارهای چندگانه و گسترده‌اش شناخته می‌شود، اما طبیعت ناب آن از مهرماه تا فروردین ماه مسافران زیادی را به سوی خود می‌خواند.‌ جاذبه‌های کم نظیر بندرگناوه شامل جاذبه های زیر است؛

  • ساحل شنی
  • بندر ریگ کلوت‌ها،
  • تالاب حله
  • دهکده توریستی
  • مناظر طبیعی فراوان

پارک ساحلی آب شیرین کن در بوشهر

پارک ساحلی آب شیرین کن در بوشهر یکی از مناطق توریستی و جاذبه‌های تفریحی بی‌نظیر است؛ که مسافران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند. این پارک واقع در بوشهر خیابان خلیج فارس، پارک دانشجو دارای امکانات فراوان و بی‌نظیری برای گردشگران است؛ ازجمله این امکانات می‌توان به استخر بین‌المللی کوثر، چرخ فلک، پلاژ بانوان و مکان‌هایی برای استراحت و تفریح اشاره داشت. هرچند بخشی از این پارک منطقه نظامی محسوب می‌شود، اما تمامی مردم می‌توانند وارد این پارک شوند و از کافی‌شاپ، رستوران و دیگر مناطق تفریحی آن استفاده کنند.

ساحل صدفی

ساحل صدف بوشهر در کنار جاده ساحلی و در غرب این شهر واقع‌شده است. امکانات رفاهی، تفریحی مانند آلاچیق و لوازم ورزشی موجب گرایش گردشگران به این ساحل شده است.‌

بازار بوشهر

یکی از مراکز تجاری و بازارهای سنتی ایران بازار بوشهر هست که در جنوب این بندر قرارگرفته است. این بازار در دوره قاجار با معماری منحصر به فرد و خاص خود بنا نهاده شد. تاکنون به عنوان جاذبه گردشگری و تاریخی بندر بوشهر شناخته‌شده است. معماری این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی‌شده که نور خوبی به داخل بازار می‌تابد و در عین حال برف و باران به داخل آن راه ندارد. این بازار قدیمی درحال حاضر یکی از مراکز خرید مسافران و گردشگران شناخته‌شده و برای خرید سوغاتی و صنایع محلی یکی از بهترین مراکز بوشهر محسوب می‌شود. مسافران و گردشگران با گذر در این بازار می‌توانند پارچه‌های دست بافت و انواع تنقلات و خشکبار را خرید کنند.

تفریحات ارزان در بوشهر

پارک ساحلی پرشین گلف

پارک ساحلی گلف که به پارک ساحلی خلیج فارس هم معروف است، یکی از مراکز تفریحی بندر نخل تقی در حوالی بوشهر است. فضای سبز با نخل‌های زیبا، آلاچیق و نشیمنگاه‌های عالی، میز، صندلی، لوازم بازی کودکان، چشم انداز زیبای خلیج فارس و فضایی دنج از امکانات‌ این پارک ساحلی جنوبی است. تمامی مسافرانی که وارد استان بوشهر می‌شوند، قبل از ورود به بوشهر استراحتی در این پارک ساحلی می‌کنند.

سخن پایانی

بندر زیبای بوشهر شهری زیبا است که خلیح همیشه فارس را آن را در میان گرفته است. سواحل شنی و نوای مرغان دریایی، قایق‌های موتوری و ماهیگیران حرفه‌ای، کافه‌های شبانه و پارک‌های ساحلی از مناطق تفریحی این بندر زیبا محسوب می‌شود. انواع موزه‌های مردم شناسی، نظامی و دریایی، نخلستان‌های پر درخت و نمای زیبای خلیج فارس هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود فرا می‌خواند. این شهر ساحلی مرکز تجارت، اقتصاد و دریانوردی کشور بوده و با ورود مسافران و گردشگران درآمد خوبی نصیب مردم می‌شود.

تفریحات ارزان در بوشهر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]