دانستنیهای مهم برای سفر دریایی

دانستنیهای مهم برای سفر دریایی

بسیاری از مردم به دلیل اطلاع نداشتن از سفرهای دریایی با کشتی یا اصلا به آن فکر نمی‌کنند و یا اغلب به دلیل داشتن اطلاعات نادرست از آن ترس دارند.با کسب کمی اطلاعات در این رابطه می‌توانید تجربه‌ی سفری جدید را به دست آورید.
هزینه‌ی سفر دریایی چقدر است؟
جواب این سوال بسیار ساده است و مانند این می‌ماند که بپرسید هزینه‌ی هتل‌ها چقدر است؟خب مشخص است که هر هتل با توجه به موقعیت و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد ،هزینه اش هم متفاوت است.کشتی‌های کروز هم دقیقا همینطور هستند.
آیا به پاسپورت نیاز دارید؟
ما همیشه داشتن گذرنامه را توصیه می‌کنیم اما کشتی هایی هم وجود دارند که نیازی به گذرنامه ندارند.بسته به شرایط و مقصد متفاوت است.
آیا دریا زده خواهید شد؟
زمانی که آب و هوا معتدل باشد و دریا ثابت باشد ،قطعا تکان‌های آن نیز کم است و مشکلی پیش نخواهد آمد اما باز همه‌ی این‌ها به سیستم بدنی شما بستگی خواهد داشت.این را نیز بدانید که کشتی‌های مدرن دیگر مانند کشتی‌های قدیمی دارای تکان نیستند
آیا غذاها خوب هستند؟
پاسخ این سوال نیز مانند زمین است ،یعنی با توجه به هزینه ای که پرداخت می‌کنید خدمات دریافت می‌کنید.اما در برخی خطوط لوکس که با یکدیگر رقابت نیز دارند خواهید دید که خدمات غذایی حتی بهتر از رستوران‌های معروف بر روی زمین است.
آیا در کشتی احساس خفگی خواهید کرد؟
باید بدانید که درون کشتی‌ها از آنچه که در تصور شماست بزرگتر است و در برخی ممکن است هزاران هزار انسان جا شود.در کشتی خدمات رفاهی بسیاری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که سرگرم شوید.اندازه‌ی کابین را هم شمامی توانید انتخاب کنید.اگر باز حس می‌کنید که ناراحت خواهید شد ،کابینی را رزرو کنید که دارای بالکنی کوچک باشد.
آیا کشتی شلوغ خواهد بود؟
احتمالا نه اما به کشتی و میزان ظرفیت آن بستگی دارد.اما اگر زیادی نگران هستید قبل از رزرو می‌توانید تحقیقاتی در این مورد انجام دهید.
آیا قادر به دیدن همه چیز خواهید بود؟
ممکن است مسیر کوتاه باشد و شما نیازی به فاصله گرفتن زیاد از ساحل نداشته باشید و بتوانید برخی چیزها را جسته و گریخته ببینید و به طور کلی چنین امری امکان پذیر نخواهد بود.
آیا خسته خواهید شد؟
کشتی‌های امروزی به دلیل لوکس بودن دارای سرگرمی و تفریحات زیادی است که شاید دور از ذهن شما باشد ،پس نگران این موضوع نباشید زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت.از آنجا که گزینه‌های سرگرمی در هر کشتی می‌تواند متفاوت باشد پس قبل از رزرو راجب آن تحقیقاتی انجام دهید.حتی ممکن است بسته به این امکانات تفریحی ،هزینه‌ی پرداختی شما نیز متفاوت خواهد بود.
سوالات تخصصی
آیا برای رزرو باید از آژانس‌های مسافرتی استفاده کنیم؟
اگر برای اولین بار است که به سفر دریایی می‌روید ، حتما از یک آژانس مسافرتی برای انجام کارهای رزرو کمک بگیرید
کابین داخل چیست؟
برخلاف دیگر کابین‌ها که مشرف بر اقیانوس ، بالکن و مجموعه است ، این کابین به طور کل در داخل کشتی تعبیه شده است و دارای پنجره‌های بسیار کوچکی است و هزینه‌ی رزرو آن نیز به طور چشمگیری ارزان است.
آیا می‌توان کودکان را نیز آورد؟
معمولا محدودیت سنی خاصی وجود ندارد اما اگر همراه با نوزاد به این سفر می‌روید از قبل مسئولان را آگاه کنید.
آیا مجبور به پرداخت کرایه کامل برای کودک خواهید بود؟
این مورد بستگی به کشتی انتخابی شما دارد.برخی از کشتی‌ها هزینه ای برای کودکان دریافت نمی‌کنند و یا تخفیفات ویژه ای ارائه می‌دهند ،اما برخی دیگر هزینه‌ی کامل را دریافت می‌کنند.
بر روی کشتی
هزینه‌های اتفاق افتاده در کشتی چگونه پرداخت خواهد شد؟
همه‌ی هزینه‌های متحمل شده در کشتی توسط کارت شناسایی پرداخت خواهد شد.در آغاز سفر اگر می‌خواهید به صورت نقدی واریز کنید آنرا به حساب کاربری خود و یا به کارت اعتباریتان متصل می‌کنید و هزینه‌ها از این طریق پرداخت می‌شود.
چگونه می‌توان چمدان‌ها را دریافت کرد؟
چمدانهای شما قبل از سوار شدن به کشتی چک خواهد شد.اطمینان حاصل کنید که لوازمتان را به خوبی چیده و آمار آنها را دارید.زیرا خدمه آنها را بررسی می‌کنند و بعد از آن به کابین تحویل می‌دهند.
خدمه کجای کشتی ساکن هستند؟
ممکن است زمانی با خدمه کار داشته باشید پس بد نیست که بدانید در کجای کشتی سکونت دارند.خدمه همیشه در عرشه‌ی پایینی کشتی ساکن هستند.
دانستنیهای مهم برای سفر دریایی
دانستنیهای مهم برای سفر دریایی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]